سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

زندانی سیاسی نصرالله لشنی در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد

 امروز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه ۹۷، نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به رفتار غیرقانونی زندانبانان اوین و ممانعت از ملاقات وی با مادرش طی یادداشتی اعلام کرد از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

کیهان نوین: نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین طی یادداشتی اعلام کرد که در اعتراض به رفتار غیرقانونی زندانبانان اوین و ممانعت از ملاقات وی با مادرش از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی پیشتر نیز در تاریخ ۵ دی‌ماه در سالن ملاقات در حضور همسر و فرزند ۸ ساله خود از سوی مامورین زندان مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

متن کامل این یادداشت  در ادامه می‌آید:
“اینجانب نصرالله لشنی، زندانی سیاسی در اعتراض به رفتار غیرقانونی زندان‌بانان اوین و ممانعت از ملاقات با مادرم اعتصاب غذا کرده‌ام. یک هفته بعد از بدرفتاری ماموران زندان با من در سالن ملاقات، مادرم از شهرستان دورود استان لرستان به منظور ملاقات با فرزندش به اوین می‌آید اما به وی اجازه ملاقات نمی‌دهند.

اعتراض من این است که:

یک: چه کسی و چرا از ملاقات بنده با مادرم ممانعت کرده است؟

دو: بنا بر قوانین داخلی زندان‌ها چنانچه کسی خلافی مرتکب شود برای وی شورایی با حضور ماموران و ریاست زندان و قاضی ناظر تشکیل می‌دهند و در آن شوری طبق قوانین، تنبیهی برای فرد خاطی در نظر گرفته می‌شود؛ حالا سوال این است که خلاف منِ نصرالله لشنی چه بوده؟ این شورا کی و با حضور چه کسانی تشکیل شده است و چرا من به این شورا احضار نشده‌ام؟

سه: مهم‌تر اینکه در حال حاضر که چنین تصمیمی علیه حقوق حقیقی من و خانواده‌ام اتخاذ شده است، چرا من را مطلع نکرده‌اند تا به خانواده‌ام اطلاع بدهم و مادرم مسافت حدود ۴۰۰ کیلومتری را از لرستان تا تهران برای دیدن فرزندش طی نکند و با در بسته روبرو نشود. آیا این رفتار غیرانسانی چیزی جز کینه‌جویی و تحقیر زندانیان نیست؟”.
لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه نیز نصرالله لشنی فعال ملی-مذهبی محبوس در بند ۸ زندان اوین در زمان ملاقات حضوری با خانواده‌ی خود توسط مامور سالن ملاقات مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آقای لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده و جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

نصرالله لشنی در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر نیز تایید شد.

این زندانی سیاسی پیشتر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ بازداشت شده بود، بعد از دو ماه انفرادی و اتمام بازجویی، با قرار وثیقه آزاد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'