سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

محاکمه مجدد نسرین ستوده از سوی دادگاه انقلاب تهران

 خانم نسرین ستوده،حقوقدان زندانی، چهار روز دیگر از نو محاکمه خواهد شد. نسرین ستوده در جریان اعتراض های خیابانی زنان ایران به حجاب اجباری وکالت برخی زنان دستگیر شده را برعهده گرفت.

کیهان نوین: او در پی این اقدام دستگیر شد و دادگاه انقلاب غیاباً وی را به اتهام جاسوسی به پنج سال زندان محکوم کرد.

وکیل خانم ستوده، پیام دُرافشان، در تابستان گذشته اعلام کرد که محکومیت زندان موکل وی با فاصلۀ زمانی بسیار پس از صدور آن اجرا شده، به ویژه زمانی که خانم ستوده وکالت برخی زنان زندانی معترض به حجاب اجباری در ایران را برعهده گرفت.

هنوز دادگاه انقلاب تهران اتهامات جدید خود را علیه خانم ستوده اعلام نکرده است. رضا خندان، همسر نسرین ستوده، نیز در سپتامبر گذشته به اتهام توطئه علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و حجاب اسلامی در ایران دستگیر و روانه زندان شد.

پارلمان اروپا در سال ٢۰۱٢ دفاع از آزادی اندیشه، موسوم به ساخاروف، را به نسرین ستوده اهداء کرد. پیشتر نسرین ستوده به خاطر دفاع از برخی دستگیرشدگان ناآرامی های سال ۱٣٨٨ در ایران به اقدام علیه امنیت ملی متهم و به مدت سه سال زندانی شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'