سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بی‌توجهی دادستانی به درخواست آزادی مشروط محمود بهشتی لنگرودی

بهشتی لنگرودی، فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران که اکنون در چهارمین سال از محکومیت ۵ ساله‌ی خود در زندان اوین به‌سر می‌برد درخواستهایی برای اعزام به مرخصی و آزادی زودهنگام به دفتر دادستانی ارائه کرده است با اینحال دادستانی تهران با درخواست مرخصی وی مخالفت کرده و هیچ پاسخی به درخواست آزادی مشروط که توسط وکیل ایشان ارائه شده نداده است.

کیهان نوین: این معلم زندانی محبوس در زندان اوین علیرغم اینکه بیش از سه سال و سه ماه از محکومیت ۵ ساله‌ی خود را پشت سر گذاشته است از مرخصی و آزادی مشروط محروم است.
گفتنی است مدت‌هاست دادستانی از اعزام محمود بهشتی به مرخصی ممانعت می‌کند و پاسخی به درخواست آزادی مشروط که از طرف وکیل ایشان ارائه شده نمی‌دهد.
لازم به یادآوری است که پیش‌تر در تاریخ ۷ مهرماه حسین تاج، وکیل محمود بهشتی با تایید اینکه این فعال صنفی شرایط بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارد، اعلام کرده بود: “درخواست آزادی مشروط موکلم با تایید اولیه از سوی زندان و ضابط پرونده به دادستان تهران ارسال شده تا دادستان نظر نهایی خود را در این خصوص ارائه کند”.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'