سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کشته شدن 30 طالب بشمول چندین سردسته‌شان در فراه افغانستان

 روز شنبه 6 آکتوبر منابع امنیتی در فراه افغانستان از کشته شدن 30 جنگ‌جوی طالب در نتیجه عملیات مشترک سربازان افغان و ناتو در این ولایت خبر دادند.

کیهان نوین: خبرگزاری هشدار افغانستان گزارش داد، محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فراه گفته است، نیروهای افغان و ناتو مواضع طالبان را در روستای «دیوار سرخ» در ولسوالی خاک سفید این ولایت بمباران کردند که در نتیجه 17 تن از افراد طالبان به شمول چندین سردسته مهم این گروه در این روستا کشته شدند و یک تن دیگر آنان نیز زخم برداشته است.

همچنان دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس فراه اعلام کرده است، سه تن از افراد وابسته به ملا ریحان، ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی «اناردره» کشته شدند.

براساس اعلامیه دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس فراه، پنج تن از جنگ‌جویان دیگر طالبان در روستای «تودنک» ولسوالی «بالابلوک»، پنج تن دیگر آنان در روستای «دشت ملخان» و 10 طالب در نقاط دیگر ولایت فراه کشته شدند.

ولایت فراه در غرب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است، اخیرا مردم این ولایت نسبت به حملات تهاجمی گروه طالبان به پاسگاه‌های امنیتی و دفاتر دولتی ابراز نگرانی کرده و از حکومت افغانستان خواستار رسیدگی به مشکلات امنیتی‌شان شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'