سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

فروش71 کودک از خانواده‌های بیجاشده در افغانستان

عبدالقیوم افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات درافغانستان روزشنبه 7 مهر اعلام کرد که شماری از خانواده‎های بیجاشده در منطقه شیدایی این ولایت، 71 کودک‌شان را فروخته‎اند.

کیهان نوین:به گزارش خبرگزاری افغانستان، عبدالقیوم افغان،با تایید این خبر گفت، نتایج تحقیقات این اداره نشان می‎دهد که طی سال روان خورشیدی 71 کودک توسط خانواده‎های شان زیر نام ازدواج در بدل 100 تا 300 هزار افغانی به فروش رسیده‎اند.

رییس اداره کار و امور اجتماعی هرات تأکید کرد که این کودکان بین سنین یک تا پنج سال قرار دارند و مربوط به خانواده‎های بیجاشدگان داخلی ساحه شیدایی هستند.

عبدالقیوم افغان تصریح کرد که هیأتی برای پیگیری این موضوع تعیین شده و به زودی عاملان این قضایا شناسایی و مورد پیگیرد قانون قرار خواهند گرفت.

رییس اداره کار و امور اجتماعی هرات تاکید کرد، فقر اقتصادی، بیکاری و عدم آگاهی خانواده‎ها از حقوق کودکان از دلایل اصلی فروش این کودکان اند.

از سوی دیگر، شماری از مدافعان حقوق بشر در هرات ازدواج‎های زیر سن، خشونت‎های جنسی و فزیکی را از قضایای عمده خشونت علیه کودکان عنوان می‎کنند که به باور آن‎ها ده‎ها کودک در این ولایت از این خشونت‎ها آسیب دیده‎اند.

ولایت هرات در غرب افغانستان یکی از ولایت‌هایی است که آمار بیجا شدگان داخلی در این ولایت هر روز رو به افزایش است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'