سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تاکید فرمانده ناجا مبنی بر وجود ۸۰ مجرم ایرانی درکشورهای خارجی

تاکید فرمانده ناجا مبنی بر وجود ۸۰ مجرم ایرانی درکشورهای خارجی

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی  از وجود ۸۰ مجرم ایرانی در کشورهای خارجی خبر داد. به گفته او ۱۷ نفر از این اشخاص به ایران مسترد شده‌اند و استرداد بقیه نیز در حال پیگیری قضایی است.

209214کیهان نوین: در سال جاری شمسی (۱۳۹۵) ۸۰ مجرم ایرانی که در کشورهای خارج در زندان هستند شناسایی شده‌اند.

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) ضمن اعلام این خبر گفت که ۱۷ تن از این افراد با همکاری پلیس بین‌الملل (اینترپل) به ایران مسترد شده‌اند و پیگیری‌ها برای استرداد بقیه در جریان است.
فرمانده نیروی انتظامی درباره میزان ارتکاب جرم اتباع خارجی در داخل ایران تاکید کرد که تخلفات اتباع خارجی از اتباع ایرانی بیشتر نیست.

اشتری همچنین گفت تا کنون چندین باند قاچاق انسان در ایران شناسایی و با آنها برخورد شده است.

بیشتر ایرانیانی که در خارج از کشور زندانی هستند، جرائمی مربوط به مواد مخدر مرتکب شده‌اند. بیشترین تعداد اینگونه زندانیان ایرانی در کشور مالزی است.

باندهای قاچاق مواد مخدر از مسافران مالزی برای حمل مواد سوءاستفاده کرده و در بیشتر موارد بسته‌ای را برای انتقال به مالزی به آنها می‌دهند که بعد مشخص می‌شود این بسته حاوی مواد مخدر بوده است.
سال گذشته دو خواهر ایرانی در مالزی به جرم حمل دوکیلو متافتامین به اعدام محکوم شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'