سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت محمد نجفی توسط جمهوری اسلامی

بازداشت محمد نجفی توسط جمهوری اسلامی

عصر دیروز سه شنبه 20مهر، محمد نجفی وکیل دادگستری اهل شازند اراک توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%86%d8%ac%d9%81%db%8c-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8cکیهان نوین: محمد نجفی، وکیل دادگستری، روزسه شنبه ۲۰ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. تاکنون از دلایل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است که این وکیل دادگستری در دو پرونده در شعبهٔ ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شازند به اتهام «تشویش اذهان عمومی» و همچنین در شعبهٔ سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر در اراک با اتهام «۷ تخلف انتظامی» تحت پیگرد است و دادگاه هر دو پرونده طی چند ماه گذشته تشکیل شد.

دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی (اراک)، با استناد به شکایت یک شهروند مجهول‌الهویه، آقای محمد نجفی را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی مورد پیگرد قرار داده است.

بازداشت محمد نجفی در شرایطی صورت می گیرد که این وکیل دادگستری در پرونده دیگری در روز ۳۱ ادیبهشت‌ماه سال جاری در شعبه‌ی سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی حکم تبرئه از اتهامات مطروحه «هفت تخلف انتظامی» را دریافت کرده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'