سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آماده باش نیروی انتظامی برای مقابله با تجمعات مردمی در مریوان

آماده باش نیروی انتظامی برای مقابله با تجمعات مردمی در مریوان

مردمان مریوان در اعتراض به سهل‌انگاری مقامات جمهوری اسلامی نسبت به خطرات ناشی از تانکرهای حمل سوخت که جان ساکنان این شهر را تهدید می‌کند”، بار دیگر مجدداً به خیابان‌ها آمدند.

348786-e3a6133016d3225000a532b2175573f6کیهان نوین: عصر امروز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه، شهروندان مریوانی بار دیگر در اعتراض به رفت و آمد تانکرهای حمل سوخت در جاده‌های این شهرستان در فلکه “بیسارانی” تجمع اعتراضی برگزار کردند.
اعتراض شهروندان مریوان نسبت بە کم‌توجهی مسئولان حکومتی بە حوادث ناگواری است کە تانکرهای حمل سوخت سالانه در جاده‌های این منطقه بە بار می‌آورند.

در این زمینە کمپینی تحت عنوان “نە بە تانکر مرگ” از سوی فعالان کرد برپا شدە کە خواستار حل مشکلات رفت و آمد تانکرهای سوخت هستند کە زندگی شهروندان را تهدید می‌کند.

در این تجمع مردم با سر دادن شعار “ورود تانکر ممنوع است” خیابان زریبار مرز باشماق که به میدان ملا بیسارانی شهرستان مریوان ختم می‌شود را بستند و جلو تانکرهای حامل سوخت را گرفتند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان و مدیران دولتی استان و شهرستان و خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به رخدادهای منجر به فوت چندتن از مردم این شهرستان در اثر آتش‌سوزی و واژگونی هفته قبل شدند.

این تجمع اعتراضی شهروندان مریوانی در حالی برگزار می‌شود که فرمانداری این شهر اعلام کرده “مجوز هیچگونه تجمع و راهپیمایی در مریوان صادر نشده و با هر نوع تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود”.

همزمان با برگزاری این تجمع اعتراضی، فضای شهر مریوان از سوی نیروهای امنیتی و ضد شورش میلیتاریزه شده و این نیروها در اماکن عمومی مریوان مستقر شده‌اند.
به گفته یک منبع مطلع، هم‌اکنون نهادهای امنیتی و نظامی در مریوان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

تانکرهای سوخت تاکنون چندین حادثه‌ی ناگوار را در شهرهای مختلف کردستان موجب شدەاند و مسئولان حکومتی ایران و وزارت راە و ترابری هیچ اقدامی برای حل این مشکل در پیش نگرفته‌اند.
این اعتراضات مردم مریوان پس از آن است کە ساعت ١٠ شب سەشنبە ششم مهرماه در جادە نگل ـ مریوان در پی واژگون شدن یک تانکر سوخت، ۶ اتومبیل دیگر نیز دچار حادثە شدند.
طی این حادثه یک شهروند مریوانی به نام “عمار عمیدی” جان خود را از دست داد.

در این حادثە شماری از شهروندان دیگر بە شدت زخمی شدە وبە علت شدت جراحات واردە بە بیمارستان اصفهان و چند شهر دیگر منتقل شدند، اما ٣ تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند کە هویت آنها عبارتست از: “میلاد آذری ساکن مریوان، اسماعیل بازگیر ساکن روستای “حەسەن قرەی” مریوان و شروین سوزه ساکن نودشە” اعلام شدە است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'