سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پلمب بیش از ۸۰۰ فروشگاه نامتعارف توسط نیروی انتظامی تهران

پلمب بیش از ۸۰۰ فروشگاه نامتعارف توسط نیروی انتظامی تهران

سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از شناسایی به بیش از ۳ هزار و ششصد واحد صنفی فروشنده مانتو و پوشاک خبر داده که از این میان، ۸۲۵ واحد فروش هم تعطیل شده‌‌اند. لباس‌های ارائه شده در این فروشگاه‌ها «نامتعارف» بیان شده است.

img20160906_102336کیهان نوین: منتظرالمهدی، این اقدامات نیروی انتظامی را در راستای طرح ممنوعیت تولید مانتوهای نامتعارف توسط رییس اتحادیه پوشاک شهر تهران، اعضای هییت مدیره و اماکن تهران بزرگ که تیرماه گذشته تصویب شد، معرفی کرده است.

بر اساس این طرح، مانتوها و تی‌شرت‌هایی که «نامتعارف و مغایر با فرهنگ ایرانی» تشخیص داده شوند، ممنوع هستند.

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه به اتحادیه پوشاک شهر تهران. در مدت ۱۰ روز، با کمک بازرسان اتحادیه‌ها، این طرح اجراشده و در نهایت مغازه‌ها و تولیدی‌های «متخلف» پلمب شده‌اند.

منتظرالمهدی گغته که تهیه پیش‌نویس لایحه کشوری بین اداره اماکن نیروی انتظامی با همکاری اداره اماکن تهران بزرگ، از دیگر اقدامات نیروی انتظامی بوده که پس از امضا و توافق در شهر تهران اجرا شده و به استان‌ها هم اطلاع داده شده است.

با اجرای این این طرح در سراسر استان‌ها ۳ هزار و ۶۲۷ واحد صنفی به عنوان متخلف شناسایی شده‌اند و برای آن ها اخطاریه صادر شده که از میان‌ آنها ۸۲۵ واحد که به تذکرات توجهی نکرده‌اند، و پلمب شده‌اند.

سایت پلیس، پیش‌تر اعلام کرده بود که برابر قانون مصوب سال ۶۵، «لباس‌هایی که دارای علایم مشخصه گروه‌های ضداسلام یا انقلاب هستند در صورت تولید، توزیع، فروش و استفاده در ملاء عام جرم شناخته شده و مجازات‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.»

به گفته پلیس ایران، تعطیلی محل کسب برای فروشنده به مدت سه تا شش ماه و جریمه نقدی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون ریال از عواقب فروش این نوع لباس‌هاست.

همچنین برای واردکنندگان یا تولیدکنندگان پوشاک «نامتعارف» هم مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'