سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
صدور حکم حبس برای پنج شهروند مهابادی

صدور حکم حبس برای پنج شهروند مهابادی

پنج شهروند محبوس در زندان مهاباد از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به حبس محکوم شدند.

download-16کیهان نوین: طی هفته گذشته، امیر عبدالله زاده، هیمن غزال، مظفر تالانه، پژمان ایمانی و محمد شکری، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد، به ترتیب به ۶ ماه، ۵ ماه، ۶ ماه، ۵ ماه، ۵ ماه حبس تعزیری محکوم گشتند.

هیمن غزال، محمد شکری، مظهر تالانه و پژمان ایمانی و امیر عبدالله زاده، شهروندان اهل مهاباد پیش‌تر به صورت گروهی به همراه ۱۰ تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به دلیل داشتن سابقه‌ی قبلی در روز ۱۲ مردادماه در دادگاه محاکمه شده بودند.

شبکه حقوق بشر کردستان دراین‌باره گزارش کرد؛ بعد از شروع درگیری‌های حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان با نیروهای سپاه پاسداران در شهرهای مهاباد و اشنویه، ۱۵ شهروند کُرد در روزهای نهم و دهم تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده و در روزهای شانزدهم و نوزدهم تیرماه به‌صورتدو گروه ۵ و ۱۰ نفره به زندان مهاباد منتقل شدند. بعد از دوهفته ده نفر از این بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه آزادشده و ۵ زندانی دیگر به دلیل داشتن سابقه قبلی تا زمان برگزاری جلسه دادگاه به‌صورت بازداشت موقت در زندان نگهداری می‌شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'