سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شنای ۱۳۰۰ کیلومتری یک شناگر کاشانی برای حمایت از کودکان کار

شنای ۱۳۰۰ کیلومتری یک شناگر کاشانی برای حمایت از کودکان کار

حمد شعبانی‌فر، شناگر کاشانی، ۱۳۰۰ کیلومتر در دریای خزر از آستارا تا بندر ترکمن (خلیج گرگان) را در مدت ۸۰ روز شنا کرد.

eeeکیهان نوین: احمد شعبانی‌فر حاضر نشده است این رکورد را در خارج از ایران به ثبت برساند.او با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای در شنای استقامتی آب‌های آزاد گفت که این اقدام را به حمایت از کودکان کار انجام داده است.

در مراسمی با حضور برخی مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد و گروهی از کودکان کار در شورای شهر گرگان، کودکان دختر و پسر با اهدای شاخه‌های گل از شعبانی‌فر تشکر کردند.

این شناگر گفت: «چنانچه حمایت “ان‌جی‌او”ها و تشکل‌های مردمی نبود شاید به میانه راه نمی‌رسیدم و با همبستگی مردم این راه ادامه پیدا کرد.»

او افزود با سختی‌های بسیاری کار را آغاز کرده و برای انتخاب شعار اقدام خود نیز تحقیقات زیادی انجام داده و در نهایت حمایت از کودکان کار را به‌عنوان هدف اصلی انتخاب کرده است.

احمد شعبانی‌فر گفت: «کودکان کار آن‌طور که شایسته است دیده نمی‌شوند و از حق آموزش و تحصیل محروم هستند و اکثر آن‌ها در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و به همین خاطر مسئولان منکر آن‌ها در جامعه می‌شوند.»

درباره شمار کودکان کار و خیابان در ایران، تاکنون آمارهای متفاوتی منتشر شده است. آمارهای رسمی‌ از وجود دو میلیون و آمار غیررسمی‌ از وجود هفت میلیون کودک کار در ایران خبر داده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در ایران به صورت مستقیم درگیر کار هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'