سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جمهوری اسلامی برای قاچاق اسلحه به یمن باید مجازات شود

جمهوری اسلامی برای قاچاق اسلحه به یمن باید مجازات شود

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در یاداشتی اعتراضی نوشته است: جمهوری اسلامی با قاچاق اسلحه به یمن قطعنامه 2216 شورای امنیت را نقض کرده و به خاطر این موضوع باید مجازات شود.

iran-saudiarabiaکیهان نوین: المعلمی در یادداشتی اعتراضی که به دست ریاست شورای امنیت رسیده، نوشته است: موشک‌های بالستیک و خمپاره‌های عوامل تحت حمایت رژیم ایران در یمن منجر به خسارت‌های جانی بسیاری شده است.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل سپس افزود این تجاوزها به شهرهای مرزی یمن با موشک‌های ساخت رژیم ایران انجام می‌شود و تجهیز نیروهای وابسته به انصارالله با اسلحه و مهمات حکومت ایران نقض آشکار قطعنامه 2216 است و به همین دلیل باید تحت پیگرد قرار گیرد.

کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس در این رابطه بارها به رژیم ایران هشدار داده بودند. سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، فرانسه و انگلیس) از موضع عرستان حمایت می کنند.

این در حالیست که فرمانده پیشین سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی، به وی توصیه کرده که هرگز به سوی ایجاد تنش با عربستان سعودی حرکت نکند.

پاسدار رحیم صفوی گفته: “پیشنهاد من این است که ما باید با سعودی‌ها مدارا کنیم. ما به هیچ وجه نباید به سمت تنش با سعودی‌ها حرکت کنیم.”

این اظهارات مشاور نظامی خامنه ای در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی یک هفته پیش در دیدار با خانواده کشته‌شدگان مراسم حج سال گذشته، با “ملعونه” خواندن خانواده سلطنتی عربستان، گفت بود: شجره خبیثه‌ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره‌ حرمین‌شریفین‌را ندارند.

رهبر جمهوری اسلامی پیش از آن نیز در پیام سالانه خود به مناسبت مراسم حج، ضمن حمله شدیدالحن به حکومت عربستان سعودی و “ظالمانه‌” خواندن رفتار این کشور با زائران ایرانی، از مسلمانان خواست برای مدیریّت مکان‌های مقدس مسلمانان در دو شهر مکه و مدینه و همچنین سفر مذهبی و سالانه مسلمانان به این دو شهر (حج) “فکری اساسی” کنند.

رهبر جمهوری اسلامی تهدید کرده بود که “کوتاهی در این وظیفه، آینده‌ امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.”

با این حال پاسدار صفوی به عنوان یک مقام بلندپایه نظامی با نام بردن از عربستان سعودی به عنوان “یک رقیب استراتژیک در حوزه ژئوپلیتیک خلیج‌فارس” گفت که این کشور “با مدیریت آمریکایی‌ها یا شاید صهیونیست‌ها” در پی ایجاد روابط تنش‌آلود با چمهوری اسلامی است و هرگز نباید به سوی تنش با آنها حرکت کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'