سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اخراج بیش از۱۰۰تن از کارگران  قراردادی کارخانه فولاد آریان

اخراج بیش از۱۰۰تن از کارگران قراردادی کارخانه فولاد آریان

۱۲۸ تن از کارگران قراردادی کارخانه فولاد آریان پیش از پایان یافتن مدت قراردادشان از کار اخراج شده‌اند.

img20160925_201806کیهان نوین: کارفرمای این واحد صنعتی از اول مرداد سال جاری از ورود این کارگران به کارخانه ممانعت کرده است.

اخراج این کارگران چند ماه پیش از پایان موعد قراردادشان صورت گرفته است.

به گفته این کارگران، کارفرما گفته است که عدم توان پرداخت به موقع دستمزد این کارگران دلیل تعدیل نیرو در این کارخانه است.

کارخانه فولاد آریان در محدوده جاده اشتهارد به بوئین زهرا واقع است و عمده محصول تولید شده در آن میلگرد و انواع نبشی است. در این واحد تولیدی نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر مشغول به کار هستند.

کارگران این کارخانه می‌گویند بزرگ‌ترین مشکل این واحد صنعتی بدهی مالی آن به اداره مالیات است که مبلغی «بیش از ۱۰ میلیارد تومان» برآورد می‌شود. مدیران کارخانه آریان می‌گویند که از معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنعتی مناطق محروم برخواردار است.

در چند سال اخیر بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک در ایران تعطیل شده‌اند. تعدادی از کارخانه‌ها نیز اقدام به تعدیل نیرو و اخراج کارگران کرده‌اند. کارگران قرارداد موقت و سفید امضاء عمدتاً اولین گروه کارگران هستند که اخراج می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'