سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش گزارشگران بدون مرز به حکم ۴۴۴ ضربه شلاق یک وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار منتقد

واکنش گزارشگران بدون مرز به حکم ۴۴۴ ضربه شلاق یک وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار منتقد

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به تأیید و افزایش حکم شلاق محمدرضا فتحی، وب‌نگار و روزنامه‌نگار اهل ساوه واکنش نشان داد. محمد‌رضا فتحی، به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» در تابستان سال ٩٣ پس از تفتیش خانه‌اش دستگیر و زندانی شد.

img20160826_092730کیهان نوین: حکم ۴۴۴ ضربه شلاق این وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار منتقد اهل ساوه به دنبال شکایت سه مدیر محلی، در دادگاه تجدید‌نظر به ۴۵۹ ضربه افزایش یافت. سازمان گزارش‌گران بدون مرز در واکنش به این موضوع، اعتراض جدی خود را با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است.

بنا بر این بیانیه حکم شلاق محمد‌رضا فتحی از سوی شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر ساوه از ۴۴۴ به ۴۹۵ افزایش یافته است. گرچه که با اجرای اصل ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع احکام، بیش‌ترین حکم صادر شده برای او یعنی «۷۴ ضربه شلاق» اجرا می‌شود.

بنا بر اعلام گزارشگران بدون مرز این حکم برای اجرا به دایره اجرای احکام فرستاده شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'