سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سی و هفتمین روز اعتصاب غذا و دارو

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سی و هفتمین روز اعتصاب غذا و دارو

زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز دوشنبه 1شهریور1395، وارد سی و هفتمین روز اعتصاب‌غذا و داروی خود شد.
کیهان نوین: این زندانی سیاسی از روز یکشنبه 27 تیرماه در اعتراض به شرایط زندانها و زندانیان دست به اعتصاب‌غذا و دارو زد. وی در نامه‌ای در شروع اعتصاب‌غذا و دارو، خواسته خود را بازدید احمد شهید و مجامع حقوق‌بشری از زندانها و صحبت با زندانیان اعلام کرد.
این زندانی سیاسی طی 36روز اعتصاب‌غذای خود از رسیدگیهای درمانی از محروم بوده و توسط رئیس زندان گوهردشت کرج به انتقال به سلول انفرادی تهدید شده است.

لازم به ذکر است ،ارژنگ داوودی  در آبان ماه سال 1382 دستگیر شد و تحت شدیدترین شکنجه ها در سلولهای انفرادی زندان ” ٣٢٨” سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. ارژنگ توسط شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب ، قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به پانزده سال زندان تعزیری، پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دائم از مدیریت “مجتمع آموزشی-فرهنگی پرتو حکمت”، ٧٤ ضربه شلاق و تبعید به زندانهای جنوب کشور محکوم شد.
اتهامات اصلی ارژنگ داودی، راه اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ايرانيان» و «کنفدراسيون دانشجويان ايرانی» است، هرچند اتهامات ديگری همچون نوشتن «مانيفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهين به رهبری و بنيانگذار جمهوری اسلامی و مسولين نظام و روحانيون، توهين به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادايی «جين کوکان» برای ساخت فيلم مستند «ايران ممنوع» نيز در پرونده ارژنگ داودی وجود داشت.
در فيلم مستند «ايران ممنوع»، سعید مرتضوی، دادستان پيشين تهران و رييس سازمان تأمین اجتماعی، به قتل زهرا کاظمی خبرنگار ايرانی – کانادايی در سال ۸۲ متهم شد.
داودی در این سالهای گذشته، به زندان‌های مختلفی تبعيد شده است، از زندان اوين به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعيد شد. آن طور که ارژنگ داودی در يکی از نامه هايش می نويسد، در سال ۸۶ خانه‌اش با تمام وسايل مهر و موم شد و خودروی شخصی اش توقيف شده است.
ارژنگ داودی در مدتی که در زندان های مختلف دوره محکوميت خود را می‌گذراند بارها در اعتراض به وضعيت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سياسی- اجتماعی ايران اعتصاب غذا کرده است.
در دوران سالهای زندان ارژنگ بارها مورد شکنجه های وحشانه قرار گرفته است و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه ها از دست داده است.
حکم جدید این زندانی سیاسی ۶۱ ساله به اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف سازمان (مجاهدین خلق) در زندان» که براش حکم اعدام صادر شده است. اکنون این حکم به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور فرستاده شده تا مورد بررسی قرار گیرد.
ارژنگ داوودی محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رسانده، اما پیش از گرفتن حکم اعدام، با پرونده سازی‌های مختلف طی دوران محکومیت، دوباره به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'