سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمله انتحاری به دانشگاه آمریکایی در کابل

حمله انتحاری به دانشگاه آمریکایی در کابل

حمله شب گذشته بر دانشگاه آمریکایی افغانستان در کابل از آن سوی مرز (پاکستان) برنامه ریزی شده است.

14055054_1816128835285480_2589316327965712633_nکیهان نوین: حمله از آن طرف خط دیورند سازمان دهی و مدیریت می گردید که بررسی بیشتر رویداد و شواهد به دست آمده هنوز هم جریان دارد.
در این حمله یک استاد دانشگاه، ۷ دانشجو، ۲ محافظ امنیتی دانشگاه امریکایی افغانستان، ۳ تن نیروهای امنیتی از جمله یک فرمانده واکنش پولیس کشته و ۹ پولیس و ۳۶ دانشجو و کارمندان این دانشگاه زخمی شده اند.
در همین حال محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در تماس تلیفونی با راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان از او خواسته است که علیه برنامه ریزان حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان به صورت جدی اقدام کند.
در همین حال راحیل شریف نیز به آقای غنی اطمینان داده است که بعد از بررسی موضوع از چگونگی اقدامات برای دولت افغانستان معلومات را ارایه می کند.
در جلسه فوق العاده امروز، سران ارگ ریاست جمهوری از قهرمانی و حوصله مندی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور سپاس گذاری کرده است.
که علیه عاملان این حمله و سپردن تروریستان به پنجۀ قانون از تمام امکانات استفاده خواهد شد.
رییس جمهور غنی در نشست امروز همچنان گفته است که از تمامی امکانات برای احیا و بازسازی فوری دانشگاه امریکایی افغانستان انجام شود.
در همین حال شماری از مقام های امریکایی و افغانستانی حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان را محکوم کرده و عاملان آن را دشمنان علم و دانش خوانده اند.
سفیر امریکا در افغانستان، سخنگوی وزارت خارجه و سخنگوی کاخ سفید امریکا حمله شب گذشته بر این دانشگاه را محکوم کرده اند.
ما حملۀ فجیع روز گذشته بر دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل را محکوم می کنیم.
مایکل مکینلی سفیر امریکا در کابل گفته است هدف قرار دادن دانشجویان افغان و کارمندان این دانشگاه که برای بهبود آیندۀ افغانستان کار می کردند، یک عمل بی رحمانه و بززدلانه می باشد.
گفته می شود که حمله کننده انتحاری نخست موتر مملو از مواد انفجاری را از راه مکتب نابینایان بر دیوار دانشگاه کوبیده و سه مهاجم دیگر خود شان را از این راه به داخل دانشگاه امرکایی افغانستان رسانده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'