سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتصاب غذا فعال مدنی ابراهیم نوری در زندان اهر

اعتصاب غذا فعال مدنی ابراهیم نوری در زندان اهر

ابراهیم نوری فعال ترک (آذری) در زندان اهر در اعتراض به بازداشت و اتهام وارده از هفتم مردادماه در اعتصاب غذا به سر می برد.

2کیهان نوین: ابراهیم نوری زندانی محبوس در زندان اهر از هفتم مردادماه در اعتراض به بازداشت “بی پایه اش” به اتهام “اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی” دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع نزدیک به آقای نوری با اعلام این خبر  گفت:“ابراهیم نوری اعلام کرده است که از یازدهمین روز اعتصاب، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد”.

گفتنی است ابراهیم نوری شهروند شهر اهر که از سوی شعبه دوم بازپرسی دادگاه این شهر احضار شده بود، پس از حضور در شعبه مذکور با دستور بازپرس “فاضلی” بازداشت شده است .

لازم به یادآوری است روز جمعه ۱۹تیرماه، ۹۴ همزمان با تظاهرات روز قدس در شهرهای تبریز و اهر تعدادی از شهروندان با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته هایی حمایت خود را از مسلمان”ترک اویغور” نشان داده بودند و در همین رابطه این فعال اهل اهر برای چندمین بار توسط نیرو های امنیتی بازداشت شد.

ابراهیم نوری، دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی، پیش‌تر به دلیل فعالیت‌های مدنی بازداشت گردیده است. وی نخستین بار در دوران دانش آموزی در سال ۱۳۸۴ توسط حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت. ابراهیم نوری همچنین در سال ۱۳۸۸ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۰ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود. این فعال مدنی بار دیگر در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و در تاریخ ۲ بهمن ماه با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی از زندان اهر آزاد شده بود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'