سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ادامه بازداشت‌ها در کردستان

ادامه بازداشت‌ها در کردستان

هفته‌ی گذشته مأموران امنیتی حکومت اسلامی اقدام به بازداشت یک شهروند ٣٥ ساله در مهاباد کردند.

550547-1fcdcb3f18e6404380e0e72b32725d1bکیهان نوین: فایق جهانی شهروند ٣٥ ساله مهابادی  پس از احضار به ستادخبری شهرستان مهاباد دیگر از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

بنابه گفته‌ی یک منبع مطلع از مهاباد، پیگیری خانواده‌ی جهانی جهت اطلاع از وضعیت فایق تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته و نیروهای امنیتی تنها در احضار تلفنی گفته‌اند که “یک مورد امنیتی” است.
اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی  برای این شهروند مهابادی دور از انتظار نخواهد بود.

در قروه نیز یک شهروند کُرد به نام آرش حسین‌پناهی پس از احضار و بازجویی در اداره اطلاعات دهگلان، روز گذشته، سیزدهم مردادماه، به زندان مرکزی این شهر انتقال یافت.
این دومین بار طی کمتر از ١٠ روز اخیر می‌باشد که آرش بنابه احضار نهادهای امنیتی، بازداشت می‌شود.

همچنین از سقز گزارش می‌رسد که علی‌رغم گذشت بیست روز از بازداشت یک دختر جوان، اما از سرنوشت وی خبر موثقی در دسترس نیست.

سحر فیضی ٢٤ ساله و دانشجو دانشگاه تبریز روز ٢٤ تیرماه امسال در منزل پدری(مصطفی) در سقز بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

برخی از مأموران امنیتی به خانواده‌ی فیضی گفته‌اند که سحر به زندان مرکزی سنندج منتقل شده اما مسئولان این زندان از هویت چنین فردی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

پیشتر نیز نُه شهروند کُرد در ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه بازداشت شدند که سرنوشت آنها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طی دوماه اخیز بیش از دەها شهروند کُرد در شهرهای اشنویه، سنندج، مریوان، مهاباد، ثلاث بابجانی، نودشه، سقز، بوکان، سروآباد، سردشت ، دهگلان و … بازداشت و به سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات در این شهرها انتقال یافته‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'