سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض و درگیری مردم عسلویه با نیروی انتظامی

اعتراض و درگیری مردم عسلویه با نیروی انتظامی

طبق این گزارش نخل تقی، یکی از شهرک های شهرستان عسلویه صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین مردم معترض و نیروی انتظامی که جوان ملوانی را به ظن قاچاق کالا با شلیک گلوله کشته بود ایبجاد شد که در پی آن یک خودروی پلیس اتش کشیده شد.

602486_633کیهان نوین: براساس این گزارش این درگیری‌ها بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه رخ داد و  نام ملوان (جاشو) کشته‌شده را خلیل باقری اعلام کرده و به‌نقل از منابع محلی نوشته است این جوان برای برداشت لوازم خود از لنج (کشتی) به بندرگاه مراجعه و در آن‌جا با درجه‌داری به نام «رشیدی» به دلایل نامعلومی درگیری لفظی پیدا می‌کند که با بالا گرفتن این جر و بحث مأمور انتظامی با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر، او را به قتل می‌رساند .

یکی از وب‌سایت محلی  نوشته است حادثه حوالی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه و زمانی آغاز شد که یک مأمور نیروی انتظامی به یک موتورسوار در حین خروج از اسکله «نخل تقی» به ظن قاچاق دستور ایست می‌دهد که گویا به‌دلیل بی‌توجهی به آن، مأمور پلیس اقدام به تیراندازی کرده که منجر به مرگ این فرد می‌شود.

بنا به این گزارش ساعتی پس از این رویداد برخی از اهالی «نخل تقی» مقابل پاسگاه این شهر تجمع می‌کنند که منجر به درگیری میان آن‌ها و مأموران انتظامی می‌شود.

از احتمال مجروح شدن چهار نفر نوشته است. «هرانا» اما گفته است دست‌کم پنج شهروند زخمی شده و خودروی نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شده است.

بر اساس قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأموران انتظامی، باید سه مرحله دستور ایست با فاصله صورت گرفته سپس شلیک هوایی انجام شده و در صورت عدم توجه مظنون، متناسب با اهمیت موضوع، شلیک از کمر به پایین صورت بگیرند

خبرگزاری های ایران از «درگیری مأموران انتظامی و قاچاقچیان» در «نخل تقی» خبر داده‌اند. روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر نیز در اطلاعیه‌ای گفته است در حین تخلیه بار قاچاق در «نخل تقی» عسلویه پس از حضور نیروهای پلیس و درگیری بین پلیس و قاچاقچیان، یکی از قاچاقچیان کشته می‌شود.

فرماندهی انتظامی استان بوشهر در دومین اطلاعیه خود از شهروندان درخواست کرد که «از انتشار خبرهای کذب و فاقد اصالت درباره حادثه نخل تقی که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند. در غیر این صورت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی) مأموریت رصد و برخورد با انتشار موارد خلاف واقع را دارد.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'