سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
استعفای وزیر کشور عراق ازسمت خویش

استعفای وزیر کشور عراق ازسمت خویش

پس از این که شمار کشته شدگان انفجارهای مرگبار عراق به ٢٥٠ تن رسید، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق از مقام خود کناره‌گیری کرد.

iraqکیهان نوین: انفجارهای روز یکشنبه در مناطق پررفت‌وآمد بغداد از خونبارترین حملاتی بود که در خاک عراق رخ داد. بیش از دویست زخمی نیز به دلیل این انفجارها برجای مانده است.

اندکی بعد داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت. عراق نیز دست‌کم چهل تن را به اتهام دست داشتن در این حادثه و همکاری با جهادی‌ها بازداشت کرد.

سه روز هم عزای عمومی در عراق اعلام شد.

آقای الغبان پس از استعفا گفته است، این که جهادی‌ها توانایی سامان‌دهی چنین عملیاتی را در منطقه الکراده داشته‌اند، به این معناست که سد امنیتی که برابر آن‌ها در نظر گرفته شده بود، ناکارآمد بوده است.

او می‌گوید نیروهای امنیتی کشور ناهماهنگ کار می‌کنند و این سبب بی‌فایده بودن تمهیدات امنیتی در کشور است.

سالم الغبان پیشنهاد داده است که وزارت کشور مسئول هماهنگی و برقراری امنیت باشد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق هنوز درباره‌ی پیشنهاد و استعفای الغبان تصمیم خود را رسما اعلام نکرده است؛ هرچند که برخی منابع نزدیک به العبادی از این می‌گویند که با استعفای وزیر کشور موافقت خواهد کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'