سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ دها تن براثر واژگونی قایق پناهجویان در دریای مدیترانه

مرگ دها تن براثر واژگونی قایق پناهجویان در دریای مدیترانه

رنزیس سونینو، سخنگوی عملیات سوفیا، عملیات نیروی دریایی اتحادیه اروپا علیه قاچاق انسان، از غرق شدن یک قایق دیگر حامل پناهجویان در سواحل لیبی و کشته شدن 20 تا 30 نفر خبر داد. او گفت که یک هواپیمای کشور لوکزامبورگ یک قایق واژگون شده را با حدود صد مهاجر در 65 کیلومتری سواحل لیبی شناسایی کرد.

resized_1654787_152کیهان نوین: همزمان گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که توانسته جان 24 پناهجوی غرق شده را نجات دهد ولی ممکن است که این حادثه به کشته شدن 80 پناهجو انجامیده باشد.

روز چهارشنبه نیز در حادثه‌ای مشابه‌، پنچ پناهجو در آبهای مدیترانه جان خود را از دست دادند.

نیروی دریایی ایتالیا با انتشار تصاویر این حادثه، اعلام کرد که توانسته جان ۵۶۲ پناهجو را نجات دهد.
فرانچسکو لاواتزو، کاپیتان نیروی دریایی ارتش ایتالیا به رسانه های این کشور گفت که تمام کودکان این قایق واژگون شدن نجات یافتند.

پس از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه درباره بازپس فرستادن پناهجویانی که به یونان می‌رسند، مسیر ورود این پناهجویان به اروپا تغییر یافته و پناهجویان سعی می کنند از طریق آبهای مدیترانه خود را به ایتالیا برسانند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'