سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستگیری دو جوان مریوانی توسط اداره اطلاعات جمهوری اسلامی

دستگیری دو جوان مریوانی توسط اداره اطلاعات جمهوری اسلامی

طبق گزارش فعلان حقوق بشر ، نیروهای اطلاعات جمهوری اسلامی  با حمله به یک روستای حومه‌ی مریوان اقدام به بازداشت دو جوان کردند.

IMG22112434کیهان نوین: دو تن از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مریوان به نامهای فاروق نیک‌پی فرزند لطیف و هیوا نیک‌پی فرزند حسن از سوی مأموران امنیتی بازداشت و به سلول‌های انفرادی ستاد خبری این شهر انتقال یافتند.

بازداشت این دو دانشجوی  از اهالی روستای “نی” از توابع بخش مرکزی مریوان  در اواسط هفته‌ی گذشته صورت گرفته است.ا

نیروهای اطلاعاتی به بهانه‌ی “مسائل امنیتی” و بدون “برگه‌ی قضایی” اقدام به چنین بازداشتی کرده‌اند.

در گزارش ارسالی عنوان شده که بازداشت‌های چند روز قبل با موضوع “مراسم نوروز ٩٥ و به آتش‌کشیدن پرچم جمهوری اسلامی” در ارتباط می‌باشد.

اواخر ماه گذشته مأموران امنیتی ستاد خبری اداره اطلاعات مریوان، دو جوان ساکن روستای “نی” به اسامی زانیار مینویی فرزند فاتح و هادی راستی فرزند فریق را بازداشت کرد.

اطلاعات مریوان، “توهین به پرچم جمهوری اسلامی در مراسم نوروز” را دلیل بازداشت آنان عنوان کرده بود.

نهادهای مدافع حقوق‌بشر بارها اعلام کردند که وزارت اطلاعات یکی از ارگان‌های اصلی نقض حقوق‌بشر در ایران محسوب می‌شود که به صورت سیستماتیک در روند سرکوب آزادی‌ها شرکت دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'