سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هشدار آمریکا به شهروندانش در مورد سفر به ترکیه

هشدار آمریکا به شهروندانش در مورد سفر به ترکیه

در پیامی فوری که شنبه ۹ آوریل/ ۲۱ فروردین  در وب‌سایت کنسولگری ایالات متحده در ترکیه منتشر شده است از شهروندان آمریکایی خواسته شده که به مناطق توریستی به خصوص مراکز و میدان‌های پرتردد استانبول و آنتالیا سفر نکنند.

downloadکیهان نوین: یک روز پس از هشدار اسرائیل به شهروندانش، سفارت ایالات متحده در ترکیه نیز روز شنبه در مورد «تهدیدهای موثق» تروریستی در دو شهر توریستی استانبول و آنتالیا در ترکیه به شهروندان آمریکا هشدار داد.

اولین بار دولت اسرائیل در روز دوشنبه، ۹ فروردین، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سطح هشدار در مورد سفر به ترکیه برای شهروندان خود را بالا برده و در همان جا تصریح کرد که این تصمیم را به دنبال انفجار انتحاری روز ۲۹ اسفند سال گذشته در استانبول اتخاذ کرده است.

مسئولیت انفجار انتحاری روز ۲۹ اسفند ۹۴ را که به مرگ سه اسرائیلی و یک ایرانی انجامید و ده‌ها مجروح و زخمی بر جای گذاشت گروه حکومت اسلامی یا داعش پذیرفت.

از ماه ژانویه گذشته چند انفجار انتحاری در آنکارا، پایتخت ترکیه، و استانبول، مرکز توریستی این کشور، تاکنون جان ۷۹ نفر را گرفته است.

اما غیر از این حملات مرگبار، آن طور که دولت رجب طیب اردوغان نیز در اوایل فروردین‌ماه اذعان کرد، در دو ماه اخیر از چند حمله تروریستی دیگر نیز جلوگیری و «پیشگیری» شده است.

هشدارهای تازه از طرف دولت‌های آمریکا و اسرائیل در مورد خطر قریب‌الوقوع حمله تروریستی احتمالا ضربه‌ای دیگر خواهد بود بر پیکر صنعت توریسم و گردشگری در ترکیه.

حتی پیش از این مجموعه حملات مرگبار و هشدارهای پس از آنها یعنی در ماه فوریه نیز وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرده بود که تعداد گردشگران ترکیه ده درصد افت داشته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'