سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سفر مقامات ایرانی به عربستان برای مذاکره سفر حج زائران ایرانی

سفر مقامات ایرانی به عربستان برای مذاکره سفر حج زائران ایرانی

در حالی که عربستان در ادامه تلاش ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم کرده است، قرار است که یک هیات ایرانی برای گفتگو درباره تدارکات سفر حج زائران راهی عربستان سعودی شود.

کیهان نوین: به گفته سعید اوحدی، رئیس سازمان حج جمهور ی اسلامی، ریاض از ایران برای این دیدار که قرار است در چهاردهم آوریل (۲۶ فروردین) صورت بگیرد دعوت کرده است.

مراسم حج امسال حدود پنج ماه دیگر برگزار خواهد شد. آقای اوحدی به خبرگزاری ایرنا گفت هیات ایرانی در انتظار دریافت روادید به سر می برد و قرار است در این سفر با وزیر حج سعودی دیدار کند.

سفر هیات ایرانی به ریاض اولین دیدار رسمی مقام های ایران و عربستان محسوب می شود که روابط دیپلماتیکشان از حدود چهار ماه پیش قطع شده است.

سال گذشته صدها ایرانی در حادثه موسوم به منا، کشته شدند. مقامات ایران خواستار عذرخواهی مقامات عربستان شدند، اما عربستان عذرخواهی نکرد.

پرس تی وی به نقل از آقای اوحدی گفت: “با توجه به قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان و بسته شدن کنسولگری عربستان در ایران، موضوع نحوه ارائه خدمات کنسولی به زائران و نیز صدور ویزا از دیگر موضوعات مهمی است که در این جلسه طرح خواهد شد.»

او درباره اقدام عربستان در ایجاد محدودیت های پروازی برای شرکت هواپیمایی ماهان گفت: “در این جلسه این محدودیت‌ها و موضوع انتقال زائران به کشور عربستان در زمان حج نیز بررسی خواهد شد.”

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'