سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سفر وزیر امور خارجه افغانستان به اندونزی برای شرکت در کنفرانس بالی

سفر وزیر امور خارجه افغانستان به اندونزی برای شرکت در کنفرانس بالی

هیئتی از افغانستان به اندونیزی سفر کرده است تا در کنفرانس کشور های پورسه بالی راجع به قاچاق انسان بحث کند.

mohajerrenbکیهان نوین: نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه کشور در راس این هیئت در اندونیزیا رفته است.
پروسه بالی در سال ۲۰۰۲ میلادی به ابتکار کشور های اندونیزیا و آسترالیا برای مبارزه علیه قاچاق انسان، به شمول قاچاق مهاجرین و جرایم فرا ملی مرتبط با آن ایجاد گردیده است.

افغانستان یک سال بعد از ایجاد این پروسه ( ۲۰۰۳) عضویت آن را کسب کرد.

در این پروسه ۴۸ کشور، بشمول کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان  UNHCR، سازمان بین المللی برای مهاجرت  IOM، و دفتر ملل متحد علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته UNODC عضویت بالی را دارند.
در همین حال آقای اندیشه معین مالی و اداری وزارت خارجه کشور روی چگونگی مبارزه علیه قاچاق انسان، به شمول قاچاق مهاجرین و جرایم فرا ملی مرتبط با آن با اعضای بالی بحث و گفتگو می کند.

گفته می شود که افغانستان در بین کشور های عضو پروسه بالی از جمله کشور های به شمار می رود که قاچاق انسان و مهاجرت در آن بیشتر از دیگر کشور های عضو می باشد.
در خبرنامه وزارت خارجه کشور آمده است که آقای اندیشه در این کنفرانس روی موقف و اقدامات حکومت افغانستان در خصوص حمایت از مهاجرین و عودت کنندگان افغان نیز اعلام آمادگی خواهد کرد.

اندیشه همچنان بر مبارزه علیه قاچاق انسان، به شمول قاچاق مهاجرین برای نمایندگان ۴۸ کشور جهان بحث می کند.

7در خبرنامه آمده است که موضوعات تسهیل شرایط برای جلب حمایت بین المللی مبنی بر تأمین منابع مالی جهت تطبیق پلان عودت و ادغام مجدد پایدار مهاجرین افغان به کشور بحث و گفتگو خواهند کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'