سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش خشونت بر علیه اطفال و زنان در افغانستان

افزایش خشونت بر علیه اطفال و زنان در افغانستان

یک دختر هشت ساله در ولسوالی نهرین این ولایت از سوی ملاها، اربابان محل و افراد مسلح غیرمسؤول به اتهام فرار خواهرش از خانه، به خانوادۀ نامزد خواهرش به بد داده شده است.

Baghla- 13 y's girl dead bodyکیهان نوین: خدیجه یقین، رییس امور زنان بغلان گفت که خواهر 13 سالۀ این دختر هشت ساله دوماه پیش به گونۀ جبری با پسر یکی از اربابان این ولسوالی نامزد شده بود.

پلیس بغلان پنج روز پیش جسد این دختر 13 ساله را در حالی پیدا کرد که پس از تجاوز جنسی، به ضرب گلوله کشته شده بود. به گفتۀ پولیس بغلان، این دختر دو روز پیش از آن‌که جسدش یافت شود، از سوی افراد مسلح ربوده شده بود.

خانم یقین می‌گوید که خانوادۀ نامزد این دختر، با برگزاری یک محکمۀ صحرایی، خواهر هشت سالۀ او را به بد گرفته اند.

او می‌گوید که ریاست امور زنان تلاش می‌کند تا با کمک فرماندهی پولیس و مقام‌های ولایتی، این پرونده را پیگیری و فردی را که این دختر را به بد گرفته، بازداشت کنند.

شاه‌زمان، پدر این دختر که برای دادخواهی به مرکز بغلان آمده است، می‌گوید خانوادۀ نامزد دخترش پس از آن‌که دخترش را فراری داده اند، او را مجبور کرده تا دختر هشت سالۀ دیگرش را به آن‌ها بدهد.

شاه‌زمان می‌گوید که آن‌ها مجبورش کرده اند و به زور سلاح دخترش را برده اند. او هشدار می‌دهد اگر حکومت به سروقت اش نرسد، خودش را آتش خواهد زد.

او می‌گوید: «مرا بردند بندی کردند. دو شب‌وروز بندی ماندم. بعد از بندی‌خانه کشیدند و برایم گفتند که دختر خردت را بده که این نزاع حل شود؛ مگرنه این مردم جنجال می‌کنند و نفرکشی می‌شود که به خاطر یک دختر تو، ده تا جوان ما کشته می‌شوند».

مقام‌های ریاست امور زنان بغلان نسبت به وضیعت بد زنان در این ولایت نگران اند و می‌گویند که هنوز هم رسم‌های ناپسند بد دادن و ازدواج‌های اجباری و زیر سن در بخش‌هایی از این ولایت معمول است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'