سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نگذاریم قلبشان از تپش بایستد(افشین بایمانی)

نگذاریم قلبشان از تپش بایستد(افشین بایمانی)

محرومیت زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از خدمات پزشکی و درمانی یا انتقال دیر‌ هنگام زندانیان بیمار به بیمارستان، روشی است که حکومت  جمهوری اسلامی سال‌هاست از آن برای اعمال فشار روانی به زندانیان استفاده می‌کند.
بنابر میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که جمهوری اسلامی یکی از امضاکنندگان آن است، محروم کردن زندانیان از درمان و مراقبت پزشکی به مثابه شکنجه و رفتاری ظالمانه، ضدانسانی و تحقیرآمیز است.

کیهان نوین: صدای زندانی  سیاسی بیمار افشین بایمانی باشیم.

افشین بایمانی در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود “مهدی بایمانی” بازداشت و به اعدام محکوم می‌شود.

برادر افشین بایمانی که در هنگام بازداشت کشته می‌شود به همراه فردی بنام آرش صامتی‌پور از کشور عراق به ایران وارد شده بودند و افشین متهم است که قصد فراری دادن ایشان به خارج از خاک ایران را داشته است.

هنگام بازداشت همسر افشین بایمانی نیز به همراه دختر ۹ ماهه و پسر ۳ ساله‌اش مدتی را در بند امنیتی ۲۰۹ اوین سپری می‌کنند تا اینگونه وی را جهت اعتراف گیری تحت فشار قرار دهند.

افشین بایمانی در دادگاه بدوی و تجدید نظر به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم می‌شود و حکم وی پس از گذشت ۶ سال به حبس ابد تقلیل می‌ابد.
این زندانی فقط در سال ۸۴ و ۸۵ اجازه میابد که ۳ بار به مرخصی برود .
این زندانی بارها در اعتراض به عدم درمان و شرایط غیر انسانی که از سوی مسئولین در موردش به اجرا در آمده دست به اعتصاب غذا زده است.

گفتنی است، وی که به بیماری قلبی مبتلا می‌‎باشد از ابتدایی‌ترین اقدامات درمانی در زندان رجایی شهر کرج محروم است و بار‌ها تقاضای اعزام به مرخصی درمانی را به مسئولین ارائه داده که مورد موافقت قرار نگرفته است.

در تاریخ  ۱۳ آذر  سال  ۱۳۹۲ همجنین این زندانی سیاسی در اعتراض به موج اعدام ها بهمراه چند تن دیگر از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود.

در  تاریخ  ۱۶ آذر ماخ سال ۱۳۹۲ افشین بایمانی دچار حمله قلبی شد .
که به دلیل عدم حضور پزشک متخصص در بهداری زندان و آلوده بودن محیط بهداری وی به درخواست خود مجددا به بند بازگشته است.
افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج باوجود دو حمله قلبی، تا حالا از مرخصی درمانی محروم است.

در ساعت ۹ شب چهارشنبه ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۳ به افشین بایمانی که بیش از ۱۴ سال را در زندان سپری کرده است اطلاع داده شد که برایش پرونده‌ای تحت عنوان توهین به مقدسات و توهین به رهبری مفتوح شده است.
این پرونده جدید بخاطر این بوده که روز شنبه ۱۷ آبان ماه که افشین بایمانی به بهداری زندان مراجعه کرده بود می‌بیند که یک زندانی متهم به قتل بنام احد فتحیان چندین جای بدنش خونریزی داشته و در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و مسئولان بهداری نیز رسیدگی به حال وی نمی‌کردند. افشین به این موضوع اعتراض می‌کند و همین امر باعث تشکیل پرونده برای وی می‌شود.»

زندانی سیاسی افشین بایمانی با وجود بیماری حاد قلبی از امکان درمان محروم بوده و در تمام  این سالها از امکان مرخصی و یا اعزام به بیمارستانی در خارج از زندان بی بهره بوده است.
افشین بایمانی به تشخیص پزشکان زندان نیاز به انجام عمل قلب باز دارد .

افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است در شهریور ماه وارد شانزدهمین سال حبس خود می شود و تحمل ۱۵ سال حبس در زندان های اوین و رجایی شهر علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه برای وی، مسائل عدیده ای را نیز برای همسر و دخترش ایجاد کرده است.

زندانی میانسالی که در زمان بازداشت جوانی بیست و چند ساله بود به دلیل دوری راه طی پانزده سال امکان ملاقات مستمر با همسر و فرزندانش را نیز نداشته است.

هم اکنون این زندانی در زندان رجایی شهر میباشد.

صدای این زندانی بیمار باشیم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'