سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پیام روشن جمهوری اسلامی به ایرانیان خارج از کشور با دستگیری سیامک نمازی

سیامک نمازی، تاجر ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران، قرار بود که همزمان با اجرای توافق اتمی جمهوری اسلامی در ماه گذشته به همراه دیگر زندانیان آزاد شود.

indexکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری رویترز، نمازی در لیست 4 زندانی بود که سایتهای ایرنا و تابناک نام آنها را چاپ کرده و قرار بود در روز 16 ژانویه آزاد شوند. اما مقامات ایرانی بدون هیچ توضیحی نام نمازی را از لیست خارج کردند.

نمازی، تاجر 44 ساله، که در شهر دبی مستقر بوده و توسط “همایش جهانی اقتصاد” به عنوان “رهبر جوان جهان” انتخاب شده است، اکنون در زندان اوین است، جایی که شکنجه زندانیان در جریان بازجویی زیاد اتفاق می افتد. دوستان نزدیک نمازی می گویند که وضعیت او رو بوخامت گذاشته است.

در حالیکه جمهوری اسلامی قراردادهای چند میلیارد دلاری با شرکتهای بین المللی می بندند، پیام سیامک نمازی به ایرانیان خارج از کشور، که بعد از لغو تحریمها مایل به مشارکت در اقتصاد این کشور هستند، ترسناک است.

جمهوری اسلامی بجای آنکه از مهارتها و ارتباطهای خارجی این شهروندان استقبال کند، ممکن است آنها را دقیقا به همین خاطر روانه زندان کند.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی هنوز اتهام سیامک نمازی را اعلام نکرده اند، و تلاشهای خبرگزاری رویترز برای تماس با این مقامات بی نتیجه مانده است.

دوستان نمازی می گویند که او ممکن است قربانی رقابتها و جنگ قدرت بین تندروها و اصلاح طلبان در ایران شده باشد. بعضی حتی می ترسند که مقامات قضایی نمازی را برای “اعتراف” پای تلویزیون بیاورند، کاری که نظام قضایی ایران به آن علاقه زیادی دارد.

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در باره یرانیان خارج از کشور بارها هشدار داده و آنها را نفوذیهایی خوانده که به دنبال “تغییر رژیم” نرم هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'