سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت دوتن با مدارک سوئدی به ظن همکاری با گروه تروریستی داعش در یونان

بازداشت دوتن با مدارک سوئدی به ظن همکاری با گروه تروریستی داعش در یونان

پنج گذشته 8 بهمن 1394 در یونان دو مرد مسلخ مرتبط با دولت تروریستی داعش که گذرنامه سوئدی به همراه داشتند بازداشت شدند.بنا به گزارش رسانه های یونانی این دو مرد که با گروه دولت اسلامی یا داعش در ارتباط بودند پنجشنبه گذشته در راه سفر به سوریه و پیوستن به گروه خلافت اسلامی بازداشت شدند. به گزارش رسانه های بونان این دو نفر دارای گذرنامه سوئدی بودند.

39-anbar-lions-afp-v2کیهان نوین:  ” کنت اوبری” سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد در این باره گفت:” ما از راههای خودمان برای کسب اطلاعات در این زمینه استفاده خواهیم کرد.”به نظر میرسد نام یکی از دستگیر شدگان”میرساد بکتاشویچ” باشد که قبلا به دلیل جنایت در بوسنی به زندان محکوم شده بود.

دو مرد سوئدی در یک ایستگاه اتوبوس در راه شهر الکساندرو پولیس دستگیر شدند.این دو نفر در هنگام دستگیری مجهز به اسلحه سرد-کارد- بودند.

دستگیری این دو نفر بازتاب گسترده ای در رسانه های یونان و رادیو تلویزیون این کشور داشت.به گزارش خبرگزاری ها این دو نفر تا مدتی در شهر الکساندروپولیس در بازداشت خواهند بود.بنا به گزارش رسانه های یونان یکی از دو نفر ” میرساد بکتاشویچ” است که در سال 2007 در بوسنی به دلیل ارتکاب به اعمال تروریستی درسارایه وو پایتخت بوسنی به زندان طولانی مدت محکوم شده بود.

“سیرپا فرانزن” رئیس پلیس امنیتی سوئد ” سپو” در مورد این دستگیری میگوید:” معمولا بررسی موارد اقدام به عملیات تروریستی و مجرمانه در حیطه کاری وزارت امور خارجه است و آنها باید به این مساله رسیدگی کنند اما ما نیز همکاری نزدیکی با سرویسهای اطلاعاتی در سراسر اروپا و همچنین یونان داریم و میتوانیم در این زمینه اطلاعات لازم را به دست بیاوریم.البته اکنون نمیتوانیم اطلاعات جدیدی را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

بنا به گزارش رسانه های یونان این دو از این کشور به قصد رفتن به ترکیه و سپس ملحق شدن به داعش اقدام کرده بودند.یکی از این دو به علت ارتکاب عملیات تروریستی قبلا به زندان مخکوم شده بود.

سرویس اطلاعاتی انگلستان پیش از این در یک جستجوی عملیاتی مقادیر زیادی از مواد منفجره در محل زندگی یکی از این دو نفر کشف کرده بود.در کنار این مواد کشف شده ویدئویی نیز به دست امد که در آن شخص متهم به تهدیدی کاخ سفید پرداخته بود.”میرساد بکتاشویچ” 28 ساله از زندان بوسنی و هرزگوین در سال 2009 به زندانی در سوئد انتقال یافت.وی به طور مشروط در سال 2011 از زندان آزاد شد.

دوسال بعد دادگاهی در شهر یوتبوری سوئد به دلیل قاچاق مواد مخدر حمله با چاقو و سرقت مسلحانه به زندان محکوم شد. در بازرسی از محل زندگی او یک چاقو و یک اسلحه کمری کشف شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'