سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پلمپ پنج قهوه‌خانه سنتی در چالوس به دلیل نوع پوشش مشتریان

علیرضا قدیمی، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در استان مازندران از پلمپ پنج قهوه‌خانه سنتی به دلیل نوع پوشش مشتریان خبر داد.

indexکیهان نوین: قدیمی، امروز پنج‌شنبه ۱۷ دی اظهار داشت که نیروی انتظامی در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با مظاهر علنی «بدحجابی» و «مخلان امنیت اخلاقی» برخورد می‌کند.

او پلمپ پنج قهوه‌خانه را نیز در راستای اجرای همین طرح دانسته است.

به‌گفته علیرضا قدیمی، این طرح از چند روز پیش در چالوس آغاز شده و در این مدت به افرادی که «بدون رعایت مسایل شرعی و پوشش ظاهری» در معابر عمومی ظاهر شده بودند، تذکر داده شده است.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ایران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنین «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

برخورد پلیس با پوشش زنان و پسرانی که از نظر مقام‌های حکومتی «بدحجاب و بدپوشش» به‌شمار می‌آیند، یکی از فراگیر‌ترین فشارهایی است که توسط مأموران پلیس و نیروهای لباس شخصی علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'