سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
” هیچ نظر خوشی نسبت به بهبود روابط ایران و آمریکا ندارد”

” هیچ نظر خوشی نسبت به بهبود روابط ایران و آمریکا ندارد”

به مناسبت دیدار وزیران خارجۀ آمریکا و عربستان، عادل جبیر صریحاً گفت که هیچ نظر خوشی نسبت به بهبود روابط ایران و آمریکا ندارد. وزیر خارجۀ سعودی از “فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی” سخن گفت و افزود که آمریکا به خوبی از این فعالیت‌ها آگاه است و هیچ “توهمی” در مورد حکومت ایران ندارد.

635768741339600792کیهان نوین: روز شنبه۳ بهمن، عادل جبیر وزیر خارجۀ عربستان سعودی در نشست خبری مشترکش با جان کری گفت: «به دشواری می‌توانم همراهی آمریکا و ایران را تصور کنم.

جمهوری اسلامی رهبری جهانی حمایت از ترویسم را به عهده دارد».

عادل جبیر گفت: «آمریکا کاملاً به خطر فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی آگاه است. فکر نمی‌کنم که آمریکا کوچک‌ترین توهمی در مورد نوع حکومت ایران داشته باشد».

جان کری نیز گوشزد کرد که «آمریکا همچنان نگران برخی فعالیت‌های ایران در منطقه، از جمله حمایت از گروه‌های تروریست مثل حزب‌الله است». او با اشاره به برنامۀ موشکی جمهوری اسلامی، یادآوری کرد که آمریکا تحریم‌هایی را در این مورد علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

جان کری که صبح شنبه بعد از شرکت در همایش اقتصادی داووس به ریاض رفت، درهمان آغاز ورودش با وزیران خارجۀ کشورهای شورای همکاری خلیج فارس جلسه داشت. قرار است که وی با ملک سلمان نیز گفتگو کند.

کشورهای عرب منطقۀ خلیج فارس سخت نگران پایان یافتن تحریم‌های ایران و بهبود روابط ایران با آمریکا هستند.

یکی از مقامات وزارت خارجۀ آمریکا گفت: «ما کاملاً طرف سعودی‌ها هستیم اما در عین حال معتقدیم که بالاخره باید تنش‌ها را کاهش داد… جمهوری اسلامی وعربستان سعودی باید به نحوی با هم کنار بیایند».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'