سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مغز متفکر حمله به سفارت عربستان سعودی بازداشت شد

حسن کردمیهن، روحانی حامی باقر قالیباف، شهردار تهران، و مغز متفکر حمله به سفارت عربستان که مدتی را به سوریه رفته بود هنگام ورود به ایران در فرودگاه بازداشت شد.

indexکیهان نوین: کردمیهن را کرجی‌ها به عنوان سازمان‌دهنده «هیات الرضا محفل انصار حزب‌الله کرج» می‌شناسند.

اما او مدت‌ها است که فعالیت‌هایش را از حیطه این شهر فراتر برده. این خطیب هیاتی هم پشت ترمینال جنوب در محله «خزانه بخارایی» به پا کرد تا جوانان تهرانی را جذب کند. اما اوج کارش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ بود که ستادهای منظمی برای قالیباف در کرج به پا کرد.

اسم او را پیش از این در ماجرای غرق شدن شش دانش‌آموز کرجی در دریا شنیده بودیم. موسسه‌ «نور معرفت» که مسئول این سفر بود یکی از ده‌ها موسسه‌ای است که با نام خیریه فعالیت می‌کنند و در واقع بخشی از قلمروی کردمیهن هستند. در همان هنگام هم مقامات فدراسیون نجات غریق کشور از بی‌دقتی مسئولین دانش‌آموزان گفته بودند.

در حالی که حتی علی خامنه‌ای حمله به سفارت را محکوم کرده است، کردمیهن حاضر نیست کوتاه بیاید و در این مورد گفته: «حمایت ما از خشم و غیرت بود نه غارت. اگر در برابر چنین موجودی غیرت به خرج ندهند هیچکس امنیت ندارد و تمام علما را خونشان‌را می‌ریزند. سفارت چیه؟ یک مشت آدمی اینجا هستند که به عزت ما می‌خندند. با بی‌احترامی باید بیرونشون کنند. دولت که کاری نمی‌کند. یک مشت جوون، غیرت به خرج می‌دهند. این شور انقلابی را که نمی‌توانید جلوش را بگیرید».

کردمیهن سپس از آن دسته از طرفدارانش که به سفارت حمله کرده بودند خواست اگر چیزی برداشته‌اند «به مراجع ذی‌صلاح و پلیس ضدجاسوسی» پس بدهند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در مورد کردمیهن و اطرافیان او گفته بیش از ۱۰ سال است که فعالیت می‌کنند و «از مسئولان نیز عده‌ای دانسته و ندانسته از‌ آن‌ها حمایت می‌کرده‌اند».

مهم‌ترین حامی کردمیهن البته شهردار تهران بوده است. این روحانی در وصف فرمانده سابق نیروی انتظامی می‌گوید: «در میان مدیران اجرایی کشور در فهم مسائل فرهنگی مثل قالیباف سراغ نداریم. ما نباید به ظواهر نگاه کنیم. آدم تا با کسی زندگی نکند، نشست و برخاست نکند، او را نمی‌شناسد».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'