سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
لغو تحریم های ژاپن بر علیه جمهوری اسلامی

لغو تحریم های ژاپن بر علیه جمهوری اسلامی

ژاپن روز جمعه ٢ بهمن رسما تحریم های این کشور علیه ایران را لغو کرد.

imagesکیهان نوین: فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت ژاپن در نظر دارد بزودی یک توافق نامه تجاری با ایران را به امضا برساند تا از شرکت های متعلق به این کشور در ایران حمایت کند.

ژاپن که تاحدود زیادی به نفت وارداتی از کشورهای خاورمیانه وابسته است در طول سالهای مربوط به بحران هسته ای ایران، روابط دوستانه از جمله روابط دیپلماتیک را خود با تهران حفظ کرده بود اما تحت فشار کشورهای غربی مجبور شده بود واردات نفت خود از ایران را محدود کند.

خبرگزاری فرانسه می گوید در حال حاضر حدود ٣٠ شرکت ژاپنی از عرصه های مختلف، آماده ورود به بازار اقتصاد ایران از جمله در عرصه اتوموبیل، انرژی، پزشکی، آموزشی و مالی هستند.

بگزارش این خبرگزاری، خبرگزاری دولت ژاپن با این حال سعی دارد در روابط خود با ایران با احتیاط عمل کند تا مبادا حساسیت کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی برانگیخته شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'