سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فنس کشی مرز بوسیله سپاه پاسداران در غرب کشور

فنس کشی مرز بوسیله سپاه پاسداران در غرب کشور

سی و چهار کیلومتر از مرز زمینی استان کُردستان توسط نیروهای سپاه پاسداران با فنس، حصارکشی گردید.

IMG13172807کیهان نوین: فنس‌کشی مرز کُردستان دو ماه پس از سخنان تأمل‌برانگیز فرمانده‌ سپاه استان صورت می‌گیرد که در آن گفته بود؛ “توسعه کُردستان در گروه انسداد مرزهاست.”

“جلوگیری و کنترل قاچاق”، دلیل این اقدام نیروهای مسلح عنوان می‌شود.

با اعلام حصارکشی ٣٤ کیلومتری مرز زمینی، به نقل از معاون عملیات فرماندهی مرزبانی استان اعلام کرد: مرزبانی علیرغم مشکلات فراوانی که در مرزهای کوهستانی دارد، در این زمینه موفق عمل کرده است.

فرمانده سپاه سنندج در حالی از تشدید انسداد مرزها سخن گفته که این مقام نظامی، حصارکشی مرزها را برای امنیت و رفاه مرزنشینان توصیف کردند.

بنابه گزارشات ارسالی، در تمامی مرزهای کُردستان ایران با اقلیم کُردستان، حصارکشی و ایجاد برجک‌های نظامی در حال ساخت و ساز می‌باشد و این طرح در مرز استان آذربایجان‌غربی بسیار سریع در حال انجام می‌باشد.

هم‌اکنون ٣٢ برجک کنترل در نوار مرزی استان آذربایجان‌‌غربی وجود دارد.

طبق آمارهای رسمی، نرخ بیکاری در کُردستان ایران بیش از میانگین کشوری بوده و این بحران در مناطق مرزی کُردستان دو چندان می‌باشد.

کولبری و پیله‌وری در مرزها، مهم‌ترین منبع امرار معاش شهروندان کُرد به شمار می‌رود.

چهار استان کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، کُردستان و ایلام بیش از ١٦٠٠ کیلومتر مرز خشکی با ترکیه و اقلیم کُردستان عراق دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'