سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شهروندان آلمانی بیشترین قربانیان حملات تروریستی استانبول

شهروندان آلمانی بیشترین قربانیان حملات تروریستی استانبول

منابع رسمی آلمان از احتمال کشته‌ شدن شهروندان این کشور در حمله تروریستی استانبول خبر می‌دهند. بر اساس اعلام دولت ترکیه  ۹ تن از ۱۰ قربانی، شهروندان آلمان هستند.

image333721کیهان نوین: دولت آلمان اعلام کرد که در میان قربانیان انفجار انتحاری استانبول احتمالاً چند شهروند آلمانی کشته یا زخمی شده‌اند.

فرانک-والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان از تمامی توریست‌های آلمانی در ترکیه خواست که به توصیه‌های امنیتی توجه کنند. هنوز خبر کشتن شدن شهروندان آلمانی از سوی دولت این کشور تایید نشده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در یک موضع‌گیری رسمی حمله تروریستی در استانبول را شدیداً محکوم کرد. مرکل احتمال کشته‌شدن شهروندان آلمانی را منتفی ندانست.

در حالی‌که مقام‌های رسمی آلمان از احتمال کشته‌شدن شهروندان آلمانی خبر می‌دهند، دفتر نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اغلب قربانیان شهروندان آلمان بوده‌اند. گفته می‌شود از ۱۰ فرد کشته شده‌ ۹ تن از آن‌ها شهروند آلمان بوده‌اند.

رسانه‌های آلمانی از قول منابع انتظامی ترکیه می‌گویند که احتمالاً تروریست انتحاری در میان گروهی از گردشگران آلمانی خود را منفجر کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که عامل انتحاری احتمالاً یک شهروند سوری است. به گفته اردوغان، ترکیه هدف شماره یک برخی از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری‌های ترکیه و به نقل از شاهدان عینی، یک عامل انتحاری روز سه‌شنبه (۲۲ دی/ ۲۱ ژانویه) به سوی یکی از ایستگاه‌های بازرسی پلیس در میدان سلطان احمد رفته و کمربند انتحاری خود را منفجر کرده است. در پی این انفجار دست‌کم ۱۰ تن کشته و ۱۵ نفر زخمی شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'