سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

خروج یکی دیگر از شاعران ایرانی درپی فشار ماموران امنیتی جمهوری اسلامی

محمدرضا حاج رستمبگلو شاعر نویسنده و محقق ایرانی، در پی احضار مجدد جهت پی گیری جرم منتسب از سوی ماموران حکومتی به وی، از کشور خارج شد.

photo_2016-01-24_13-40-29کیهان نوین: وی که پیشتر توسط ماموران اطلاعات امنیت سپاه بازداشت و به انفرادی ارگان مذکور منتقل شد، پس از ارجاع پرونده اش به شعبه دوازده دادیاری دادگاه انقلاب به قید وثیقه موقتا آزاد شده بود که پس از احضار مجدد جهت تشدید قرار وثیقه، پیش از مراجعه به شعبه یک دادرسی به صورت غیر قانونی و ناگزیر از کشور خارج شد.
لازم به ذکر است که پس از خروج وی از ایران، خانواده ایشان چندین بار توسط مقامات ذی ربط به دلیل عدم تحویل وی و نیز مصاحبه با رسانه های بین اللملی حقوق بشری مورد تهدید قرار گرفتند.

این در حالی ست که درپی فشار مسئولین حکومتی به نویسندگان و شاعران و بازداشت های مکرر آنها از سوی اطلاعات امنیت سپاه، این قشر از جامعه با مشکلات متعددی رو به رو هستند که یا به سانسور و ممنوع از کار شدن آنها می انجامد یا حبس و حصر و یا ناگزیر مجبور به خروج غیر قانونی برای نجات جان خود از کشور می شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'