سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خروج بیش از ١٢ هزار پزشک متخصص از گردونه طبابت

خروج بیش از ١٢ هزار پزشک متخصص از گردونه طبابت

هزاران پزشک در ایران به دلیل آنچه “کمی درآمد” عنوان شده، از گردونه طبابت خارج شده‌اند.

4963_991کیهان نوین: هم‌اکنون پزشکان متخصص داخلی به تدریج از چرخه‌ نظام پزشکی کشور خارج می‌شوند که بنابه آمارهای رسمی بالغ بر ١٢ هزار تن می‌باشند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور با “طبیعی” دانستن چنین رفتاری از سوی پزشکان، گفت: “این اتفاق بی‌شک ضررهای زیادی به مردم و جامعه پزشکی وارد کرده و می‌کند.”

دکتر ایرج خسرونیا گفت: “نبود درآمد کافی” را علت خروج پزشکان از گردونه‌ طبابت عنوان کرده است.

قلب‌شناسی، گوارش‌شناسی، بیماری عفونی، پیرپزشکی، پزشکی نوجوانان و … در محدوده‌ پزشکی داخلی تقسیم‌بندی شده‌اند.

اعلام کنارگیری ١٢ هزار پزشک متخصص از طبابت درحالیست که سال گذشته نموداری از درآمد ماهیانه پزشکان مختلف بخش دولتی انتشار یافت که براساس آن درآمد پزشک اورولوژی در یک ماه ۲۶ میلیون تومان، چشم ۳۰ میلیون، زنان و زایمان ۳۱ میلیون، گوش و حلق و بینی ۳۲ میلیون، جراح قلب ۳۸ میلیون، ارتوپد ۴۹ میلیون و جراح مغز و اعصاب ۶۵ میلیون تومان بود.

از سویی دیگر، برخی کارشناسان امور ایران معتقدند که افزایش تعرفه‌های پزشکی، گرانی دارو، افزایش خطاهای پزشکی و نیز گرایش به “معالجه سر خود” از عوامل مهم عدم رغبت شهروندان به مطب‌های پزشکی و بیمارستانی می‌باشند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'