سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حریق جان یک کارگر را در تهران گرفت

حریق جان یک کارگر را در تهران گرفت

یک کارگر بر اثر حریق در کارگاه مبل سازی، جان خود را از دست داد.

imagesکیهان نوین: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک تن در پی حریق کارگاه مبل سازی در شمال شرق تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: “در ساعت ۲۲ و ۲۲ دقیقه شب گذشته حریق در یک کارگاه مبل سازی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه را به همراه تانکر و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان سراج، خیابان والاییان شمالی اعزام کرد”.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: “پس از حضور عوامل آتش نشانی مشاهده شد که حریق در یک کارگاه مبل سازی و رنگ کاری مبل رخ داده و هر دو طبقه ساختمان کاملا شعله‌ور شده است”.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش از طبقه اول شروع شده و با توجه به اینکه ساختمان مملو از مواد اشتعال‌زا بود، بلافاصله به طبقه دوم نیز سرایت کرده و تمام ساختمان را در بر گرفته بود افزود: “در آهنی این ساختمان قفل بوده اما دیوارهای گچی و ضعیفی داشت که آتش نشانان اقدام به تخریب دیوار کرده و همزمان عملیات اطفای حریق را در طبقه اول و دوم ادامه دادند”.

ملکی اضافه کرد: “آتش نشانان در حین عملیات اطفاء حریق ناگهان باجسم سوخته شده مردی حدودا ۳۰ ساله و ایرانی روبرو شدند که بلافاصله این فرد را خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که پس از بررسی علائم حیاتی مشخص شد که این مرد که به احتمال زیاد کارگر همین کارگاه بوده به علت شدت آسیب دیدگی در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است”.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اطفای کامل حریق افزود: “آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۲۳:۵۸ به عملیات خود خاتمه دادند”.

ملکی اضافه کرد: “علت این حادثه که خسارات بالایی نیز بر جای گذاشت از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است”.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خاطر نشان کرد: “در ایام پایانی سال کارگاه‌های مبل سازی، خیاطی و …

به صورت چند شیفته فعالیت می‌کنند از این رو لازم است توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و مالکان از قفل کردن درهای ورودی و محل اسکان کارگران خودداری کنند”.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'