سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توقف اعزام دانشجویان تاجیکستانی به ایران

توقف اعزام دانشجویان تاجیکستانی به ایران

وزیر “معارف و علوم” کشور تاجیکستان اعلام نمود که به دلیل “عدم امنیت و پایبند نبودن جمهوری اسلامی به وعده‌های خویش”، دولتش دیگر اجازه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را به دانشجویان خود نمی‌دهد.

downloadکیهان نوین: نورالدین سعیداف روز دوشنبه ٢١ دی ماه سال ١٣٩٤ خورشیدی اعلام نمود که، ما دیگر اجازه نمی‌دهیم که دانشجوهایمان برای ادامه تحصیل به دو کشور ایران و اُکراین مراجعه بکنند.
سعیداف همچنین اظهار داشت که، جوانان تاجیکستان به این منظور تربیت و بزرگ نشده‌اند که به دلیل نزدیکی و ارتباط با گروه‌های تندرو، مانند درختی تنومند از ساقه بریده شوند.
این در حالیست که در چند روز گذشته نیز دولت تاجیکستان به‌دلیل دعوت رهبر حزب “نهضت اسلامی” که حزبی ممنوع در تاجیکستان است ، از سوی جمهوری اسلامی به کنفرانس “وحدت اسلامی” در تهران، سفیر ایران در کشورشان را احضار نموده و نارضایتی خود را در مقابل این عمل جمهوری اسلامی اعلام نمودند.
لازم به ذکر است که این دستورها درحالی به اجرا در آمده‌اند که چند روز پیش “امام‌علی رحمان” رئیس جمهور تاجیکستان برای دیداری با سران عربستان سعودی به ریاض سفر کرد و بعدها گفته شد که در این دیدار نیز توافقنامه‌ای امنیتی بین دو کشور امضا شده‌ است

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'