سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تهدید عربستان به گرفتن انتقام خون اعدام‌شدگان از سوی گروه القاعده

تهدید عربستان به گرفتن انتقام خون اعدام‌شدگان از سوی گروه القاعده

گروه تروریستی “القاعده” با تهدید  عربستان بیان داشت که انتقام اعضای اعدام شده خود در این کشور را خواهد گرفت. به زعم القاعده، اعدام اعضای این گروه، هدیه ریاض به کشورهای غربی به مناسبت سال نو میلادی بود.

63067-189280-1390983497کیهان نوین: اغلب 47 نفری که در روز ٢ژانویه از سوی دستگاه قضائی عربستان سعودی اعدام شدند، اعضای القاعده بودند که به خاطر فعالیت‌های تروریستی در این کشور به مرگ محکوم شده بودند.

در بیانیه‌ مشترکی که از سوی شاخه “شبه جزیره عربستان” القاعده و همچنین شاخه “آفریقای شمالی” این گروه جهادی منتشر شده، تأکید شده که با وجود هشدارهای القاعده، ریاض تصمیم گرفت که اعضای این گروه را اعدام کند.

شاخه “شبه جزیره عربستان” القاعده، از ادغام دو شاخه “یمن” و “سعودی” این گروه به وجود آمده است.

القاعده اعضای اعدام شده خود از سوی عربستان سعودی را “شهید” خوانده است، عنوانی که جمهوری اسلامی ایران نیز برای “نمر النمر” مخالف شیعه حکومت عربستان سعودی که در میان افراد اعدام شده است، به کار می برد.

هفته گذشته، گروه “دولت اسلامی” (داعش)، تهدید کرده بود که زندان های عربستان سعودی را که هنوز افرادی از گروه‌های جهادی در آنها بازداشت هستند، ویران می‌کند‌.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'