سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تهدید دونده المپیکی ایران به تغییر تابعیت سوئدی

محمدجعفر مرادی، دونده ماراتن ایرانی که سهمیه المپیک را کسب کرده گفت اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، با تغییر تابعیت خود برای کشور دیگری مسابقه می دهد.

267815ce-decf-45f1-a930-be69d1aec42amaratonکیهان نوین: محمدجعفر مرادی، اولین دونده ماراتن ایران شد که سهمیه المپیک را کسب کرده است. در واقع رکوردی که او سال گذشته در ماراتن دوبی زد باعث شد جواز حضور در المپیک ریو را دریافت کند.

مرادی اما از شرایط تمرینی و برنامه‌های خود راضی نیست و آخرین تهدید او این است که اگر این شرایط ادامه پیدا کند، تابعیت امارات یا سوئد را کسب می‌کند و زیر پرچم آن‌ها مسابقه می‌دهد.

این دونده این مطلب را در گفتگو با ایسنا بیان کرده و از نائب قهرمانی خود در مسابقات اخیر ماراتن سوئد گفته؛ به گفته مرادی، مسوولان دو و میدانی سوئد به او گفته‌اند اگر در این کشور بماند سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارد اما او این پیشنهاد را رد کرده.

مرادی گفت: «اگر مسوولان هزینه‌های قبلی و برنامه‌های آینده من را ندهند می‌روم و برای یکی از دو کشور سوئد یا امارات مسابقه می‌دهم و در واقع قید المپیک را می‌زنم».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'