سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بنا به اظهارات یکی از مسئولین رژیم یک سوم مدارس ایران غیرایمن هستند

بنا به اظهارات یکی از مسئولین رژیم یک سوم مدارس ایران غیرایمن هستند

بیش از ۵۰ دانش آموز از سال ۱۳۷۶ تا کنون در مدارس ایران دچار سوختگی ناشی از آتش سوزی شده اند.​

635042067955159726کیهان نوین: رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور، یک سوم مدارس ایران را غیر ایمن اعلام کرد.

سیدمرتضی رییسی در همایش یک هزار نفری مدیران « مدارس طرح مدرسه آماده » گفت: «در تهران بیشترین نیاز به توسعه و بازسازی مدارس را داریم زیرا درصد ایمنی مدارس کشور در تهران بسیار پایین است و هنوز یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارد.»

وی  با تاکید بر اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی برای نوسازی مدارس کشور گفت: ۹۰ درصد منابع عمرانی آموزش و پرورش صرف ایمنی مدارس می شود.

رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور با اشاره به برنامه‌های سازمان ملل در خصوص امر نوسازی مدارس در جهان  یادآور شد، مطالبه ما از دولت و خیرین، نوسازی و مقاوم سازی مدارس است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش همه امکانات خود را در جهت ایمنی مدارس به کار گرفته است زیرا امروز بحث ایمنی مدارس یک مطالبه جهانی است. بخش کاهش آسیب‌ها و بحران سازمان ملل‌متحد هدف گذاری کرده است که در محدوده سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ یک میلیون فضای آموزشی در دنیا ایمن‌سازی شود و ایران از سال ۸۵ وارد این حیطه شده است.

لازم به ذکر است، مدارس ایران علاوه بر بازسازی فیزیکی نیازمند ایمنی در تجهیزات نیز هستند به عنوان نمونه، آتش سوزی ناشی از استفاده از بخاری‌های غیر استاندارد در مدارس ایران سابقه‌ای چند ساله دارد و تا کنون منجر به مرگ ده ها دانش آموز و معلم و سوختگی بیش از ۵۰ دانش آموز از سال ۱۳۷۶ تا کنون شده است و هنور هم ۱۵۰ هزار کلاس درس همچنان از بخاری‌های نفتی استفاده می کنند.

علاوه بر این حوادثی از قبیل تنبیه و تجاوز در مدارس کشور نیز این مکان های آموزشی را از بعد روانی برای کودکان ناامن می کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'