سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
برکناری جدیدترین فیلم اصغر فرهادی از جشنواره فجر

برکناری جدیدترین فیلم اصغر فرهادی از جشنواره فجر

جشنواره فیلم فجر بدون فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی برگزار می‌شود.

109205کیهان نوین: هیأت انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در یک اقدام عجیب، نیمه‌شب اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش اصلی این جشنواره را اعلام کرد. ۲۲ فیلم با موضوعاتی درباره خانواده، زندگی عاطفی جوانان و چند فیلم پرحادثه با پیام‌های اخلاقی مورد تأیید نظام در مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران برای به دست آوردن جایزه سیمرغ با هم رقابت می‌کنند.

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی، سینماگر سرشناس ایرانی و برنده جایزه اسکار در بین فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم فجر نیست. همچنین فیلم «سنتوری، مرد پائیزی» تازه‌ترین ساخته داریوش مهرجویی و «مینا» به کارگردانی حمید نعمت‌الله نیز در مهم‌ترین بخش جشنواره فیلم فجر شرکت داده نشده‌اند.

محمد حیدری، دبیر جشنواره فیلم فجر به رسانه‌های داخلی گفته است: «هیچ فیلم دیگری به بخش سودای سیمرغ اضافه نمی‌شود. اسامی قطعی همین اسامی است که اعلام شده و فیلم دیگری اضافه نخواهد شد.»

«امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، «دختر» به کارگردانی سید رضا میرکریمی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های دیگر، از جمله با فیلم «رسوایی» از مسعود ده‌نمکی و «بادیگارد» از ابراهیم حاتمی‌کیا رقابت می‌کنند.

محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری و رضا مقصودی اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجراند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'