سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت سوشا مکانی در پی انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی

بازداشت سوشا مکانی در پی انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی

سوشا مکانی که عکس‌های خصوصی‌اش در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده بود، با صدور قرار بازداشت به زندان منتقل شد. دروازه‌بان پرسپولیس پیشتر گفته بود که انتشار عکس‌ها را از طریق قضایی پیگیری می‌کند.

Iran_vs._Montenegro_2014-05-26_(104)کیهان نوین: یک مقام قضایی” به خبرگزاری  گفت، سوشا مکانی، سنگربان پرسپولیس “با صدور قرار بازداشت موقت” به زندان منتقل شده است. مکانی روز یکشنبه (۱۳ دی) برای رسیدگی به موضوع انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌ بود.

خبرگزاری ها نیز ضمن تأیید این خبر نوشتند: «گفته می‌شود مکانی شاکی خصوصی هم دارد».

همچنین به نوشته‌ی پایگاه خبری “عصر ایران”، دروازه‌بان پرسپولیس “ممکن است با محرومیتی سنگین مواجه شود”. بر این اساس، او روز شنبه (۱۲ دی) در حراست فدراسیون فوتبال حاضر شده و توضیحاتی در مورد عکس‌ها ارائه کرده است. به نوشته‌ی عصر ایران: «اما شایعه شده که توضیحات دروازه‌بان پرسپولیس کافی نبوده و این احتمال وجود دارد که با محرومیت مواجه شود».

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز شنبه گفته بود که پرونده انتشار عکس‌های خصوصی سوشا مکانی در دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال رسیدگی است.

دروازه‌بان پرسپولیس پس از انتشار تصاویر خصوصی‌اش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که “عکس‌ها خانوادگی است”. او در ادامه خطاب به کسانی که عکس‌ها را منتشر کرده‌اند، نوشته بود که “با تکیه بر قدرت پلیس، یک قدم از پیگیری حق شهروندی خود کوتاه نمی‌آید”.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'