سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ابهام در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه

ابهام در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه

 معاون وزیر نیرو گفته که طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه توسط متخصصان داخلی و خارجی در حال مطالعه است. او گفته که نتیجه مطالعات تا یک سال آینده مشخص می‌شود و فقط اگر مثبت باشد طرح اجرایی خواهد شد.

81694343-70052239کیهان نوین: رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو به خبرگزاری مهر گفته که متخصصان داخلی و خارجی در حال تحقیق بر روی طرحی مبنی بر انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه هستند. به گفته او این مطالعات یک سال به طول خواهد انجامید و تمام تمرکز متخصصان روی عوامل زیست‌محیطی است.
طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی محسوب می‌شود که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، بارها در بحث نجات دریاچه ارومیه مطرح شده است. تاکنون هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است و تنها چندی پیش متخصصانی خارجی برای انتقال تجربیات‌شان به عنوان مشاور به ایران سفر کردند.

دولت یازدهم رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه را یکی از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و برای این کار ستادی به ریاست عیسی کلانتری، وزیر پیشین کشاورزی تشکیل داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'