سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزادی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد از زندان

آزادی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد از زندان

عادل حیدری، وکیل مدافع حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، اعلام کرد که او عصر امروز دوشنبه ۲۸ دی از زندان آزاد شد.

indexکیهان نوین: عادل حیدری گفت موکلش با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد اما جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نداد و آن را موکول به توضیحات غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه کرد.

اژه‌ای نیز پیش از این از بیان جزئیات بازداشت حمید بقایی خودداری کرده و تنها در شهریورماه سال جاری گفته بود قرار بازداشت موقت او تمدید شده است.

معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین در دولت دهم ۲۲۴ روز در بازداشت موقت به‌سر برد.

سخنگوی قوه قضائیه ۱۸ خرداد سال جاری از بازداشت حمید بقایی، خبر داد اما علت آن را نگفت.

حمید بقایی در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابتدا رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین دبیری عالی شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود و سپس به معاونت امور اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، اتهام‌های مالی و اداری گسترده‌ای متوجه نزدیکان دولت نهم و دهم، از جمله حمید بقایی، شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'