سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مداخله علنی سپاه پاسداران در انتخابات و هدایت آرا به نفع یک گروه سیاسی خاص

مداخله علنی سپاه پاسداران در انتخابات و هدایت آرا به نفع یک گروه سیاسی خاص

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تحرک سیاسی نیروهای نظامی در ایران افزایش یافته است و سپاه پاسداران بار دیگر با شبکه هادیان سیاسی، به صورت علنی در انتخابات به نفع یک جناح سیاسی وارد شده است.

images (1)کیهان نوین: شبکه گسترده سپاه در قالب هادیان سیاسی و طرح بصیرت، از هر فرصتی برای برگزاری همایش و اعلام موضع استفاده و خط و مشی و شرایط نمایندگان مجلس آینده را تبین می‌کند و نظامیان ارشد هشدار می‌دهند که اجازه تکرار آنچه را که در سال ۸۸ و پس از انتخابات آن سال رخ داد، نمی‌دهند.

شش سال پس از خرداد ۱۳۸۸ و برگزاری آرام دو انتخابات مجلس نهم و دولت یازدهم، انتخابات همزمان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی باردیگر به نزاع کلامی و کشمکش نیروهای سیاسی و امنیتی درون حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شده است. هر دو جناح تلاش می‌کنند تا با همه ابزارهای ممکن، سهم خود را در انتخابات افزایش دهند.

به گفته مسئولان سپاه، هادیان سیاسی در سال ۹۰ بیش از ۱۲ هزار عضو فعال داشته که در سال ۹۲ اعضای این شبکه به بیش از ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین با توجه به افزایش فعالیت‌های سپاه و بسیج در سال‌های گذشته می‌توان انتظار داشت که شبکه هادیان سیاسی سپاه در این سال‌ها پرتعداد‌تر شده باشد. علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، کارویژه هادیان سیاسی را «بصیرت‌افزایی» و «جهت‌دهی به آرای عمومی» برای «انتخاب اصلح» عنوان کرده است.

هادیان سیاسی در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ نقش تعیین کننده‌ای داشتند. به‌گونه‌ای که پس از تشدید اختلاف  احمدی‌نژاد و حامیان او، یکی از اعضای ارشد بسیج دانشجویی به صورت آشکار از نقش پایگاه‌های بسیج در جمع‌آوری آراء به نفع احمدی‌نژاد پرده برداشت

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'