سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دریافت برگه معاینه فنی نیمی از خودروهای تهران از طریق “رابطه و دلالی”

دریافت برگه معاینه فنی نیمی از خودروهای تهران از طریق “رابطه و دلالی”

به گفته تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، بیش از ۵۰ درصد خودروهای دارای معاینه فنی این برگه را از طریق “رابطه و دلالی” دریافت کرده‌اند.

downloadکیهان نوین: تیمور حسینی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد گفت: برگه معاینه فنی خودروها را “کاغذ پاره”ای بیش نیست و  بیش از نیمی از خودروهایی که معاینه فنی دارند، دودزا هستند.

سه نفر از مدیران شهری تهران، یکشنبه شب میهمان برنامه “گفتگوی ویژه خبری” شبکه دو تلویزیون ایران بودند که بحث‌ در انتها به تنش کشیده شد.

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) تهران در پاسخ به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران که از معاینه دقیق خودروها صحبت می‌کرد، گفت “در بررسی میدانی ما مشخص شد که خودروهای فاقد معاینه فنی، کمتر از ۱۳ درصد هستند. اما ۴۳ درصد خودروهای دارای برگه معاینه فنی، دارای آلایندگی و دودزایی بودند. یعنی دودی که از اگزوز آنها خارج می شود، با چشم هم دیده می‌شد.”

حسینی تاکید کرد ” این که تصور کنیم با دادن یک تکه کاغذ پاره به نام معاینه فنی می‌شود مشکل را حل کرد، قطعا اشتباه است.”

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ گفت “معاینه فنی حدود ۱۲ درصد تاثیر در آلایندگی دارد. معاینه فنی کاغذ پاره نیست. وقتی دکتر می‌رویم یک نسخه می‌دهد و همین نسخه و کاغذپاره ما را خوب می کند. اگر این کاغذ پاره معاینه فنی هم خوب اجرا شود، همین ۱۲ درصد درست می شود.”

روز دوشنبه ساکنان پایتخت ایران هفدهمین روز “وضعیت ناسالم” هوا را پشت سر گذاشتند. تدابیر مقامات مسئول در روزهای اخیر جز به طور مقطعی مؤثر نبوده و حتی احتمال داده می‌شود که یک سرباز جوان پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران بر اثر آلودگی هوا دچار سکته قلبی شده و جان باخته است.

رئیس شورای شهر تهران روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که آلودگی هوا متوسط مرگ و میر در پایتخت ایران را از ۱۵۰ نفر در روز به ۱۸۰ نفر رسانده است.

پیش از آن احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران گفته بود که “مرگ خاموش مردم” باعث اضافه شدن یک شیفت کاری به “بهشت زهرا” (بزرگترین گورستان ایران) شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'