سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توزیع برنج‌های تاریخ‌ گذشته در بازار ایران

توزیع برنج‌های تاریخ‌ گذشته در بازار ایران

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر چند صد تن برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته در انبارهای غرب کشور در حال نگهداری است و بناست که تاریخ آنها تمدید و دوباره در بازار مصرف عرضه شود.  

imagesکیهان نوین: حضور وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت برای پاسخ گویی در دستور کار امروز کمیسیون کشاورزی قرار نگرفت و به بعد از تعطیلات مجلس، یعنی دو هفته آینده منتقل شد. این موضوع امروز به‌صورت کتبی و شفاهی توسط دو تن از نمایندگان مجلس به وزارت جهاد کشاورزی تذکر داده شد.

متأسفانه در حال حاضر نیز چند صد تن برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته در انبارهای غرب کشور در حال نگهداری است و بناست که تاریخ آنها تمدید و دوباره در بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه واردات برنج به کشور در مقاطعی بیش از نیاز بوده است خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد برنج مورد نیاز مصرفی کشور در داخل تأمین می‌شود و حداکثر ۳۰ درصد آن باید به‌صورت واردات تأمین شود. برنج‌هایی که در انبارها ذخیره شده است در واقع همان برنج‌های تاریخ گذشته بوده که متأسفانه بخشی از آنها در ماه‌های اخیر توزیع شده و بخش دیگری از آن هنوز در انبارها است.

وی درباره “تمدید تاریخ مصرف برنج‌های تاریخ گذشته موجود در برخی استانهای غربی کشور” افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد و از هر اقدامی که ممکن است سلامت مردم را به خطر اندازد جلوگیری کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'