سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ترس از حملات تروریستی داعش عاملی در امنیتی شدن جشن سال نو میلادی

مراسم جشن سال نوی میلادی در اروپا و نقاط دیگر جهان به خاطر نگرانی از حملات داعش تحت تاثیر قرار گرفت.

russia-prepares-for-new-years-eve-2016-AP-420x315کیهان نوین: در بروکسل، پایتخت بلژیک، مراسم آتش بازی سال نو «به دلیل حملات احتمالی تروریستی» لغو شده است.

این در حالیست که نیروهای امنیتی بلژیک روز سه‌شنبه دو مظنون عملیات تروریستی را دستگیر کرده‌اند.

پیش بینی می شد در این آتش بازی ۵۰ هزار نفر آغاز سال نو میلادی را جشن بگیرند. بروکسل محل استقرار نهادهای اتحادیه اروپا و ناتوست.

همزمان، از آنکارا خبر می رسد که در ترکیه نیز پلیس دو شهروند این کشور که مظنون به شرکت در حملات طراحی شده در منطقه شلوغ این شهر بودند را بازداشت کرده است.

طبق گفته مقامات ترکیه، قرار است در استانبول ۱۵ هزار پلیس تحت تدابیر شدید، امنیت شهر را هنگام برگزاری مراسم سال نو میلادی تامین کنند.

همچنین به گفته مقامات آمریکایی، قرار است برای تامین امنیت میدان تایمز نیویورک که هرساله هنگام سال نو حدود یک میلیون نفر را دور هم جمع می کند، ۶ هزار افسر پلیس و تعدادی لباس شخصی به تامین امنیت مردم بپردازند.

در اکثر نقاط جهان بیم از حملات تروریستی گروه داعش بالا گرفته است.

در پاریس پس از اقدامات تروریستی ۱۳ نوامبر وضعیت اضطراری اعلام شده و قرار است جشن سال نو در خیابان معروف شانزلیزه تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون آتش بازی برپا شود.

همچنین قرار است بیش از ۶۰ هزار نیروی پلیس و ارتش، امنیت پاریس را در شب سال نو تامین کنند. اطراف کاخ شانزلیزه و برج ایفل نیز مسدود خواهند شد.

مراسم امسال در برلین نیز در جوی پر از ترس و نگرانی برگزار می شود و مراسم آتش بازی در آلمان تحت کنترل شدید پلیس خواهد بود.

استفاده از هر نوع کوله پشتی، بطری و وسایل آتش بازی توسط نیروهای امنیتی در نواحی شلوغ این شهر ممنوع اعلام شده و بیش از ۹۰۰ مأمور پلیس در محل سنتی تجمع سال نو در کنار ستون پیروزی حضور خواهند داشت.

همزمان، میدان سرخ مسکو محل تجمع هرساله مردم برای جشن سال نو نیز بسته خواهد بود.

در وین، پایتخت اتریش، نیز اوضاع مشابه است و تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده است.

لندن نیز از این ترس در امان نبوده و قرار است به صورت غیر معمول هزاران پلیس مسلح در این شهر از سوی اسکاتلندیارد به تامین امنیت بپردازند. با این حال، مقامات بریتانیا قصد تعطیل کردن مراسم آتش بازی ۲۰۱۶ در این شهر را ندارند.

در سومالی نیز از ترس گروه‌های جهادگرا مراسم آتش بازی سال نو لغو شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'